Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det verkar spännande med baquacil.Men så här säger min pool-leverantör:"Problemet med baquacil är att det bildas lagringar i rör och slang. Detta gör att filtrationssystemet tätas igen. Mitt råd är att inte använda baquasil."Om det stämmer så märker man väl inte det förrän efter ett antal år. Kanske man kan få bort lagringarna med klor emellanåt... Vad tror ni om detta?//BL
Läste en hel del dåligt om Baquasil i ett amerikanskt forum, men det är väl olika i olika länder.
Citat från: Rickard skrivet juli 08, 2006, 22:33:07:07 Läste en hel del dåligt om Baquasil i ett amerikanskt forum, men det är väl olika i olika länder. Alltså, jag tror som "frälst" att det måste/borde finnas nå't som inte är bra/stöta på problem med Baquacil, även solen har ju som bekant fläckar, ju fler som använder medlet, ju mer erfarenhet får vi här i svedala, ju närmare detta avslöjande kommer vi, precis som i det stora landet i väster, även om du inte anger vilka problem som ventilerades.För övrigt tror jag att Baquacil är samma smet även over thereHar du adressen till forumet, är mycket intressard att förkovra mig!