Var inne på att fälla in det i sargen liknande som Mikkola har gjort.
Min första tanke var att sätta vita led med 20-25cm mellanrum. Blir ju dock en väldans massa dioder för en 7,3x3,6m storpool. Kostnaden för dioderna är överkomlig men jag ser inte fram emot att sitta och löda ihop allt och få det monterat så att det sitter vattenskyddat.
Om det fungerar använder jag 28x145 virke som kant och skruvar nog dit ytterligare en kant ner mot vattenytan kanske 28x45. Fräser ett spår i den på baksidan för att dra kabel, borrar ur för varje diod och sticker i dom bakifrån, fixerar med smältlim. Tätar sen kabelrännan med något lämpligt, bäst vore kanske en plastlist med tätlister på...
Alternativ 2 som jag inte hunnit projektera så långt är:
Samma princip som ovan men istället fälla in dioderna i en plexiglaslist. Tanken med detta är att plexit ska fungera som lins och sprida ljuset lite jämnare. Vet dock inte om man får tag på plexi/lexan eller liknande till vettiga priser. Behöver vara iaf 10mm tjock så att man kan fälla i dioderna bakifrån. Ska forska lite mer i det. Har ju några dagar på mig,

grävarn kommer på lördag. Men nu planeras det för fullt hur allt ska fixas.
Kom gärna med tips om jag tänker fel nånstans, elbiten är väl du ronson ganska duktig på.
Edit: länk till grymt billiga dioder...
http://www.molectric.com/index.php?cPath=238_237_178