Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hei og takk for et forum med svar og tips for det meste! Jeg har startet opp ny luft/vatten varmepumpe - Nibe Split 12 Kw og kjører mot basseng (50 m3) via en Maxi-flo 75 kw vvx. Startet opp torsdag i forrige uke og temp gikk fra 11-24,5 grader på 3 dygn, men så sa det stopp!? Kommer ikke over 24,5-25 grader. Og får stadig minder delta...Verdiene er:Snitt luft temperatur sisite 48 timer: 15,2Pooltemp: 24,5VBf: 36Delta: 2,5Full fart på CPHar jeg for liten vvx? Skulle jeg hatt 120 Kw? Jeg ønsker ikke å benytte tillsatsvarme.Mvh,Petter
Det at det inte finns poolstyrningskit til Spliten er en del av utfordringen. Nibe sa at dom skulle fixa en god poolstyrning, men den er ennu inte på plass. Har tenkt å be Nibe etablere en enkel styrning basert på samme prinsipp som RLA har, der en motorventil slår om fra hus til til pool ved behov for poolvarme samtidig som en mostånd talar om för VP at det er kallt ute.Varmepumpen går nå kun (kontinuerlig) mot pool, instilt på 38 grader VBf. Jeg kan justere VBf og gå til høyeste varmekurve med max forskyvning og havner da på ca 48 grader VBf for å se om det vil hjelpe. Er likevel redd for at el forbruket går i taket med så mye varmeproduksjon...