Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bygging av Thermopool  (läst 30603 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #40 skrivet: juli 01, 2010, 00:27:12:12 »
temp er nå ca 22,8 grader. I morra er det meldt bra vær, så da regner jeg med stor badeaktivitet <antman>. Alle limte koblinger ser ut til å være tette! Hadde en dråpe eller to pr minutt lekkasje rundt inn/ut på filterpumpa, men det var bare å skru 1,5" unionene litt lenger inn, så var det tett. Jeg brukte gjengetape på pumpa og 6-veisventilen. Senere har jeg gått over til gjengetråd på koblingene ute i bassenget, og varmeveksleren. Synes denne er enklere å bruke enn gjengetapen. Lett å legge på litt mere eller ta bort litt etter behov. Måtte også bruke litt gjengetråd på manometeret. Burde være unødvendig, da det er en gummipakning der som tetter mellom manometeret og filteret.

Poolgiganten

Utloggad Johansens prosjekter

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #41 skrivet: juli 01, 2010, 08:30:18:18 »
Gratulerer :)

Ser lekkert ut. Vi ligger noen dager bak, men regner med å ha vann i løpet av helgen.
Spent på om duken rettet seg til?
Det blir kanskje ikke så fint, men det blir fort ferdig.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #42 skrivet: juli 01, 2010, 21:43:36:36 »
Takk! Fungerer fint, men duken har ikke strukket seg noe særlig mere. Får sjekke litt med GF. Ellers har ungene og jeg badet tre ganger i dag. Temp ca 25 grader. Svir litt i øynene, PH ca 6. Har hatt i 300g PH-hever, så vi får se i morra om det er noen forskjell. Har startet opp UV-C/kobber ionisator i dag.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #43 skrivet: juli 02, 2010, 23:27:11:11 »
28 grader i poolen i dag! Flott og bade. PH ca 6,8, har tilsatt enda 100g PH-hever. Ellers lurer jeg litt på UV-C/kobberionisatoren. Det står at vannet skal sirkulere når den står på. Men betyr det at den skal slås av når filterpumpa stanser? I såfall vil vel den innebygde 2-ukers timeren som skal slå av koberionisatoren settes ut av funksjon?

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #44 skrivet: juli 15, 2010, 23:58:44:44 »
Har lagt ut noen flere bilder i mitt Jalbum her. Jetstream er på plass, og det er støpt "binger" rundt jetstream og skimmer. Jeg skal legge belegningssten på hele gårdsplassen, og har lagt isopor og bærelag rundt bassenget. Nå skal det paddas, og deretter fiberduk og ca 5cm subb. Mulig denne også bør paddas før stenen legges.

Synes fortsatt at lineren er for liten. Dessuten kommer ikke CU-verdiene fra CU-ionisatoren opp på det nivået den skal ha. Den har nå stått på ca 3 uker. Har koblet den til kontaktoren for filterpumpa, slik at den starter og stopper med pumpa.

Gunnar

Utloggad Johansens prosjekter

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #45 skrivet: juli 18, 2010, 09:15:14:14 »
Ser veldig bra ut.
Likte spesiellt patenten for å holde slangen.. ;D da vi fylte bassenget vårt, la vi bare slangen nedi. Innimellom begynte den å leve sitt eget liv og ga oss pluselig en iskald overraskelse. .....
Blir spennende å se garasje og steinlegging rundt ta form. Har du testet jetstreamen enda? Problemet med jetstream er at man aldri vet hvor langt man har svømt slik at man ikke kan skryte av å ha tatt en 1000 meter før frokost. Derfor satser vi på den manuelle metoden, pluss at vi blir grådig gode på vendinger.
Foreløpig bare 22 grader hos oss, er ihvertfall 5 for lite...
Det blir kanskje ikke så fint, men det blir fort ferdig.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #46 skrivet: juli 25, 2010, 21:26:13:13 »
Hehe.. joda, jetstreamen fungerer fint, og er populær. I det siste har vi jobbet med grunnarbeidet for belegningsstein, og har også fått lagt litt. I dag har vi trillet ut settesand og bygd en hagemur (bak i bildet). Vi har trillet ut ca 30 tonn grus pluss noen tonn med settesand med trillebår! Tar sin tid. Ellers er det fortsatt lett og holde varmen i bassenget. Ligger på drøye 29 grader, og varmen står ikke på hver dag.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #47 skrivet: juli 25, 2010, 21:37:59:59 »
Et bilde fra i går sett fra andre siden.

Utloggad Fia

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #48 skrivet: oktober 09, 2010, 23:58:30:30 »
När jag ser allas pooltak önskar jag att vi fått plats med ett också!
Ser underbart ut!! <sol>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad cyberkul

SV: Bygging av Thermopool
« Svar #49 skrivet: oktober 10, 2010, 21:36:06:06 »
Ja, det fungerer kjempefint! Ungene bader selv om det regner, og jeg er overbevist om at det har mye og si for varmeøkonomien.
Nå må jeg bare finne ut hvilke forberedelser jeg skal gjøre før vinteren kommer...

Gunnar

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag