Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Bygging av Thermopool  (lĂ€st 22230 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad cyberkul

Bygging av Thermopool
« skrivet: april 04, 2010, 12:33:47:47 »
Hei! NĂ„ er det ikke lenge fĂžr jeg skal fylle blokkene med betong. SĂ„len ble stĂžpt i fjor hĂžst, og poolen er satt sammen i vinter. Har et telt over poolen som fungerte veldig fint for Ă„ holde snĂž og is unna.

Filteret og tilhÞrende utstyr er montert i kjelleren pÄ huset ca 5m fra poolen.

Det er mange spÞrsmÄl som melder seg, men det jeg tenker pÄ nÄ er mengde og plassering av mothold for at stÞpingen skal gÄ bra? BÞr det ogsÄ brukes mothold inne i poolen nÄr massene skal fylles tilbake pÄ utsiden?
Kanskje det er lurt Ä fylle bassenget med vann samtidig som jeg fyller tilbake massene pÄ utsiden?

Hvordan setter jeg inn bilder her? Finner bare mulighet for Ă„ sette inn linker, men ikke for Ă„ laste opp bilder.

Gunnar

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 3
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Bygging av Thermopool
« Svar #1 skrivet: april 04, 2010, 14:12:45:45 »
Hej o vĂ€lkommen!  :)

HÀr kommer en förklaring hur man sÀtter in bilder.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad cyberkul

« Svar #2 skrivet: april 05, 2010, 09:42:00:00 »
Takk!
Bassenget er 6,25x3,25m og dybde 1,5m. Huset har bergvarmepumpe som jeg skal koble til varmeveksleren.
HĂ„per at rĂžropplegget mitt er tett..

Gunnar
« Senast Ă€ndrad: april 05, 2010, 09:47:10:10 av cyberkul »

Utloggad cyberkul

« Svar #3 skrivet: april 18, 2010, 23:23:46:46 »
Takk for link til Jalbum! Veldig greit Ă„ bruke for Ă„ lage album. jeg har lagt ut noen bilder  her. NĂ„ har jeg kommet langt synes jeg. Det neste nĂ„ er Ă„ fylle tilbake massene rundt bassenget, men jeg vil vente et par uker sĂ„ betongen har herdet litt mere. Jeg kommer ogsĂ„ til Ă„ stemple av veggene innvendig etter rĂ„d fra entreprenĂžren.

Gunnar

Utloggad Johansens prosjekter

« Svar #4 skrivet: april 19, 2010, 13:44:55:55 »
Hei. Dette blir fine greier. O0 Er i gang med eget thermobasseng 3,5 * 7 meter og skal snart stÞpe sÄlen. Tenkte Ä bygge den opp med markduk, 50mm trykkfast isopor, plast og 10 cm betong med armeringsmatter. I tilegg tenkte jeg som du Ä legge 10 mm armeringsjern ytterst. Ser ut som om du boret ned de vertikale armeringsjernene, var det en grei jobb? Har du kjÞpt en ferdig bassengpakke?
Det blir kanskje ikke sÄ fint, men det blir fort ferdig.

Utloggad cyberkul

« Svar #5 skrivet: april 19, 2010, 22:08:11:11 »
Hei!
Ferdig pakke fra GrĂžnt Fokus. SĂ„len er det en lokal entreprenĂžr som har dimensjonert. Atomsikker!
Det gikk greit Ä bore huller for de vertikale jernene. Bruker du borhammer (IKKE universal slagboremaskin) gÄr det relativt fort Ä bore. Boret vel ca 6-7cm dype 10mm hull. Disse ble litt trange for 10mm kamstÄl, sÄ jernene sitter skikkelig etter Ä ha blitt slÄtt ned med slegge.

Gunnar

Utloggad utopiazz

« Svar #6 skrivet: april 20, 2010, 16:58:13:13 »
Hei!
Ferdig pakke fra GrĂžnt Fokus. SĂ„len er det en lokal entreprenĂžr som har dimensjonert. Atomsikker!
Det gikk greit Ä bore huller for de vertikale jernene. Bruker du borhammer (IKKE universal slagboremaskin) gÄr det relativt fort Ä bore. Boret vel ca 6-7cm dype 10mm hull. Disse ble litt trange for 10mm kamstÄl, sÄ jernene sitter skikkelig etter Ä ha blitt slÄtt ned med slegge.

Gunnar

Eller sÄ gjuter man fast dom redan vid gjutningen av botten

Utloggad cyberkul

« Svar #7 skrivet: april 20, 2010, 20:10:48:48 »
Ja, men jeg syntes det virket enklere med hensyn til Ä fÄ god finish pÄ sÄlen Ä bore og sette ned jernene etterpÄ. Jeg stÞpte ikke sÄlen selv, sÄ jeg vet ikke hva entreprenÞren synes om dette.

Gunnar

Utloggad utopiazz

« Svar #8 skrivet: april 20, 2010, 21:10:39:39 »
Det Àr rÀtt enkelt att sticka ner dom efter det att man planat ut gjutningen, dÀr Àr dom inte ivÀgen för ev. betongrÀnnor, vibarationsbalkar etc. Böjer man dom dessutom som ett L i botten sÄ sitter dom som berget.

Utloggad Johansens prosjekter

« Svar #9 skrivet: april 22, 2010, 12:34:56:56 »
Hei igjen.
Vi driver nÄ siste innspurt fÞr vi bestiller vÄr 3,5*7 m bassengpakke og samme lÞsning som du fra grÞnt fokus er ett av alternativene. I pakken er det inkludert blokker til en hjÞrnetrapp lik din, men kun det nest Þverste trinnet er dobbel dybde. Hvordan fÞles trappen din, er det Þverste trinnet veldig lite eller kjennes den OK Ä gÄ i?. Passe hÞyde Ä sitte pÄ det brede trinnet? Noen spesiell grunn til at du har to dype trinn? FornÞyd med GrÞnt Fokus AS?
Ble mange spÞrsmÄl her, men alltid greit Ä hÞre med de som har gÄtt opp stien fÞr oss :)
Stig
Det blir kanskje ikke sÄ fint, men det blir fort ferdig.

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme