Polarpumpen Pool Spa billigt Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Gullberg Jansson Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Snöras och försäkring för markpool  (läst 2928 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jpack

Snöras och försäkring för markpool
« skrivet: mars 14, 2010, 08:22:46:46 »
Hej alla!

Var ut till mitt hus i går efter ett par veckors arbete utomlands, och min plåtkonstruktion över markpoolen hade kollapsat under snön. :( Oklart än så länge vilka skador som det inneburit, men jag har poolen särskilt inskriven i min hemförsäkring. Någon som har erfarenhet av detta?

/joppe

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad matz

SV: Snöras och försäkring för markpool
« Svar #1 skrivet: mars 14, 2010, 09:29:57:57 »
har svårt att tro att aktsamhetskravet uppfylls om man inte ser till att taket skottas då man är bortrest..skall dock bli intressant att få en rapport vad ditt försäkringsbolag säger
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad jpack

« Svar #2 skrivet: mars 14, 2010, 10:38:59:59 »
Ja, det skall bli intressant. Anledningen att jag frågar är att det inte finns mycket info på nätet om detta samtidigt som försäkringsbolagen tar ut extra premier just för att försäkra pooler - och något borde ju det vara värt. Aktsamhetskraven är ofta väldigt generellt formulerade.

Till att börja med måste jag ju ta mig an den praktiska problematiken med att få upp de knäckta plåtarna, förhoppningsvis vilar de mot isen nere i poolen så att jag "bara" behöver byta poolöverdraget. Värsta scenariot är ju att någon skarp kant kommit åt linern eller att raset pressat ned isen så att den skrapat mot linern...

Utloggad matz

« Svar #3 skrivet: mars 14, 2010, 16:05:54:54 »
jag råkade ut för att en trädgren knäcktes i stormen,föll ned och skadade pooltaket.Poolförsäkringen skulle ha gällt om det var grannens träd..dock köpte dom inte mitt argument att jag nyss sålt trädet på rot till grannen som skulle hugga ned det till ved
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad awasen

• Dignitär
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 984
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: mars 14, 2010, 16:35:15:15 »
Tror nog tyvärr det blir svårt att få det på försäkring eftersom det räknas om "försummande"... :(

En liten referens: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forsakringen-tacker-snoras_4208581.svd

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Octavia

« Svar #5 skrivet: mars 29, 2010, 22:30:55:55 »
Hur mycket snö hade du...när jag hade 1 m lössnö och sedan70 cm packad snö skottade vi av för säkerhet skull plåtarna....på inrådan av poolbyggaren för säkerhets skull. Plåtarna v helt oskadade tack o lov.....skärtorsdagen lyfter vi av......fågan är hur mcket is som ligger...

Utloggad rsjowa

« Svar #6 skrivet: mars 29, 2010, 23:02:57:57 »
Vad har du för försäkringsbolag? Och vilken typ av försäkring. "Villa plus", "extra bla bla" .. dom heter alltid nåt fränt och tryggt.

Finstilta villkor finns online för dom flesta seriösa aktörer, bara att kolla där så får man sig en hint.

Tex:

Folksam - http://folksam.siteseeker.se/click/?ua=b5022bd5193918d640db7204ea407535&num=2&url=http%3A%2F%2Fwww.folksam.se%2Fpolopoly_fs%2F1.5969%21%2Fs2940.pdf&resid=76764902 (sök på pool)

Länförsäkringar - http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/varmland/Documents/Villkor/Bol_32_VH_2010_korr091210.pdf
(sök på bassäng)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

Notice: Undefined variable: indexbanners4 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 19

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 30

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 42
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd