Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Poolbadaren\\Den där "lil shark" blev jag lite sugen på. Jag googlade den lite och den verkar ju vara en bra pryl för en hyffsad peng. Hur är det med dimensionen på kopplingen mot skimmern? Jag har en J&F pool och när man ska koppla medföljande dammsugarslang till skimmern så sätter man ett "lock" med en 90° rörböj på skimmern. Slangen träs sedan på denna 90° böj. Nu har jag inte mätt dimensionen på min men förhoppningsvis är det standard. Följer det med någon/några sorts adapters så det passar att ansluta till olika sorters anslutningar?Ubbe
Lundberg\\Annat märke sa du men vilket om jag ska leta efter det? Du kanske tom säljer din gamla om du nu har köpt ny ?Ubbe
Lundberg\\Ska man koppla den till ett filter??? Fungerar den inte som den manuella att den bara suger upp det och att sedan skiten fastnar i skimmern eller i sandfiltret?Lite i dyraste laget för jag kan väl tänka mig att du inte vill "dumpa" priset hur mucket som helst. Känns dumt att ge dig ett "skambud också". Såg att Folkpool sålde en liknande nu för 3500:-. J&F har också en för 2990:-, sedan kan man kanske alltid diskutera kvalite'n Tack ändå Ubbe
Poolbadaren\\Tackar för svaret. Jag har kollat lite rundor och mailat några företag i USA om de kan tänka sig att skicka den till sverige och till vilken kostnad, har dock inte fått svar ännu. Får väl se vad de svarar senare.De var ju betydligt billigare där än i sverige. Men från USA tillkommer väl skatt mm eller det går att undvika med tex "gåva"?Var beställde du din och vad fick du ge totalt med skatter mm om du nu inte lyckades slippa dem ?Min pump på 1hp pumpar ca 250l/min så det borde ju gå bra.Ubbe