Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur långt är ett snöre Det beror på hur stort badet är och hur länge man badar.Tre bad på 1h vardera förbrukar i princip lika mycket energi som ett bad på 3h. Och ett litet bad (eg. liten vattenyta) förbrukar mindre energi än ett större.
Räkna med att det drar runt 2 kW/timme när ni badar, och kanske 0.4 kW/timme när ni inte badar. Kör ni bubbel hela tiden kan det nog förbruka lite mer än 2 kW/h.
Hej Jag håller inte med. Har tyvärr inga siffror som styrker mitt påstående utan bara erfarenheter Det som kostar mest med ett spabad är att värma upp vattnet, när locket är borta försvinner värmen uppåt. Har du även på pumparna och tillför luft som massage så för du in kall luft i vattnet vilket kyler betydligt mycket mer, så utöver den ström som pumparna drar så behöver karet värma och detta kanske i flera timmar efter du badat. MVHJonas West
Jag installerade i vintras/våras en separat elmätare till vårt Sundance Altamar....