Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej !Räkna med 2,20 m, var precis ute och tog ett mått i hällande ösregn (exakt mått är 2,18 m), kul att ni valde ett C tak, det kommer ni inte att ångra, vad jag läst mig till på Er byggtråd bygger trappan 1 meter ut över poollängden 8 meter, vilket innebär att Ni får ca. 1,5 meter utrymme innan trappkanten .Tänk på att när ni borrar hålen för att låsa fast taket i skenorna, börja med den minsta sektionen, så nära poolkanten som möjligt, just för att få så mycket plats som möjligt i den största sektionen, den med dörren, för det är under den sektionen (höjd 1,85 m) Ni kommer att tillbringa många varma stunder när det är kallt, regnar och blåser som ute Med risk för att göra mig tjatig i detta forum ang. att införskaffa en bra popnittång, så skriver jag det igen, gör det, den som följde med i paketet höll i 5 min, kanske hade vi otur Vad har du för längd på dina extra skenor, och från vilket företag har Ni köpt taket ?Lycka till med resten av bygget !!! Vi har haft ner till 12 grader på nätterna i veckan men, just nu är det 27,5 grader i vattnet, poolhuset 25 grader , ute regn och 15 grader & blåst, vi har ingen annan värme till poolen, taket med hjälp av sköter det.LOTTERÖD
HejJag har också bestämt mig för ett pooltak, klassic B. Funderar på skenorna som ligger på trätrallen - har ni dem ovanpå eller har ni försänkt dem? Barnen kanske snubblar på dem annars?hälsningarSälis
För alla med lite fantasi så kan man enkelt leta upp tillverkarens hemsida på nätet och se att dom tar ca 62k SEK för ett klasik C och 42k SEK för ett Klasik BDetta konverterat från Tjeckiska pengar mha Forex valutakonvertering till SEK.Frakten inte inräknad. Men det ger en hint om marginalena.Poolstarts offert får ju ses som riktigt bra måste jag säga.