Fick ihop skruvtvingar

till kronan.
Pumpbilen kom och vi började fylla upp i formen för trappan, efter ett litet tag ser vi att plywood skivan mot bakkanten börjar ge sig

snabbt fram med regel och staga upp, ingen katastrof.

Efter att ha fyllt formen till trappan till hälften går vi vidare med kronan och det går lätt som en plätt att fylla hela varvet.
Åter till trappan efter att fyllt upp till 2/3 börjar det knaka i formen oroväckande

och den börjar tryckas ut längst nere i framkant och även resa sig i bakre kanten

Vi avbryter naturligtvis omedelbart, betong gubben säger inga väl valda ord som jag själv skulle gjort om jag kommit ut till en sådan klant

som inte har vett att göra en riktig form, utan han är riktig trevlig och föreslår att vi slår upp resten av betongen i diverse baljor jag har stående så kan jag fylla på det sista när betongen satt sig.
Så jag vinkar adjö till betonggubben och drar av kronan ,tar en kaffe och fyller sedan sista 1/3 med betong utan att det händer mer med formen.
Med facit i hand, detta kunde gått mycket illa

, formen var mycket nära att kollapsa, nu hade jag en j-vl- röta och det enda menet av detta är att jag antagligen får bearbeta betongen med slip för att få den halvrundning som var tänkt från början.
Utopiazz du hade rätt

, hade jag blandat för hand hade detta aldrig hänt.