VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ni med elnino solfångare  (läst 10694 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rothman

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Mjölby
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ni med elnino solfångare
« Svar #10 skrivet: augusti 09, 2009, 21:42:06:06 »

Jag har också sneglat på den där sandfilterpumpen på Rusta. Ser även att den reas ut nu för 747,50 sek. =)

Lycka till! Jag ringde till västerås, 4 kvar i lager. När jag kom fram efter en timma var de alla slut. Slut i Uppsala. Fick till slut tag på en i Infra City.  Slut på centrallagret också!

Anders

Poolgiganten

Utloggad robgid

SV: Ni med elnino solfångare
« Svar #11 skrivet: augusti 14, 2009, 18:32:17:17 »
Hej!

Jag har en rund rörpool (Intex 458X107) på ca 14000l med 2st "startpaket" elnino. Köpte dem för 995:-/st på Bauhaus för 3v sedan + tillhörande pump. Kopplade in mattorna separat på den pumpen. Innan hade jag ca 22 grader som mest, nu har jag ca 28 grader vid minst 2 dagar soligt som typ förra helgen. Mäter jag temperaturen in resp ut så är det ca in 20C ut 32C vid ett flöde på ca 7l/min som pumpen levererar. Måste säga att jag är mycket nöjd med dessa mattor, jag har laborerat lite innan med en massa överbliven slang (ca 100meter) och måste säga att mattorna är sååååååååå mycket bättre.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Ni med elnino solfångare
« Svar #12 skrivet: september 03, 2009, 18:29:05:05 »
Vi har en liten ovanmarkspool på 4 meter (0,9 m djup) och två mattor (köpta på Bauhaus) och höll runt 28-30 grader ända tills mitten på augusti. Toppnoteringen var 34 grader i poolen!

Det är lite knepigt innan man får in rätt flöde genom mattorna men några dagars labbande hit och dit med by-pass-ventilen så blev det bra. Jag skulle nästan säga så att, hellre lite för lite "tryck" genom mattan än för stort eftersom vattnet då inte hinner värmas tillräckligt.
Kan också tipsa om att placera mattorna på tunn frigolit så kyls de inte underifrån och kom ihåg att stänga av pumpen till natten...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag