VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Modifiera INTEX pool  (läst 10005 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jöppa

Modifiera INTEX pool
« skrivet: juli 14, 2009, 14:43:54:54 »
Hej Allihop!

Har en liten fråga!. Jag har köpt en kanske lite för stor filterpump till min intex pool 122*457. Köpte intex egna filter pump 56636, 5678l/h. Nu är jag rädd att det inte kommer att passa de gamla fästena för slangarna som finns på poolen. Vågar jag skära ut så att de nya kopplingarna passar, eller ska jag modifiera så att de gamla passar Tacksam för råd. <hmm>

Mvh jörgen

Poolgiganten

Utloggad Henric

  • Nybörjare
  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Bromma, Sthlm
  • Antal inlägg: 24
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #1 skrivet: juli 14, 2009, 20:24:06:06 »
Skär inte sönder poolen, det finns adaptrar så slangarna passar.
Använd orginalslangarna som medföljde poolen från början och sätt ev på adaptrar på dem, då undviker du
en hel del problem med läckande pool. Alternativt köp nya slangar på närmaste poolbutik som passar, jag kör en mix
av 32 och 38 mm till min INTEX pool.

Dock förstår jag inte riktigt exakt var ditt problem ligger. har du kanske bilder?
Importerad Intex Rörpool, 200x300x075cm med SpeedClean sandfilter 5500 l/h och 3kW värmare från Steinbach. Kör med klor. 30 mm frigolit under poolen som står på trädäck. Numera också belyst nattetid.

Utloggad jöppa

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #2 skrivet: juli 14, 2009, 22:34:46:46 »
Hej! Poolens orginal slangar är 32mm, pumpens in och utgång är 38mm. Nya slangarna är 38mm. Kan det finnas adeptrar på en VVS butik?. ???. Fästet passar 32mm, 38mm glappar mycket. Kan man tejpa så att 38mm passar? med vad sådana fall?
Jörgen

Utloggad kongolasse

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #3 skrivet: juli 14, 2009, 22:46:54:54 »
Hej.

Har inte kollat men det måste ju finnas något på denna sida som man kan lura ihop, även om det kommer att bli en stor PVC klump.... ::)

http://www.poolstar.se/view.php?id=46

//Kongolasse
« Senast ändrad: juli 14, 2009, 23:03:36:36 av kongolasse »

Utloggad Pågen

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #4 skrivet: juli 14, 2009, 22:56:16:16 »
Kolla på länken:
http://intexnordic.net.dynamicweb.dk/default.aspx?id=15&m=shop&pid=18&productid=140
Artikel nummer 1 är en adapter, beställ en eller två sådana från www.intexnordic.com eller din intexåterförsäljare. För det är väl slangar med gänganslutning du fick med till pumpen? Och till poolen är det bara en "slät rörstump" som man klämmer fast slangen med en rörklämma på?
Glasfiberpool från PHU Anita

Utloggad jöppa

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #5 skrivet: juli 14, 2009, 23:01:22:22 »
Hej! Ja det stämmer! Kollar upp med intex. Kan man tejpa så länge??
Jörgen

Utloggad Pågen

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #6 skrivet: juli 14, 2009, 23:15:35:35 »
Klart du kan, det värsta som kan hända är att det läcker.
Glasfiberpool från PHU Anita

Utloggad jöppa

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #7 skrivet: juli 15, 2009, 10:42:16:16 »
Vilken sorts tjjp kan jag använda?

Utloggad kongolasse

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #8 skrivet: juli 15, 2009, 11:36:48:48 »
Hej.

Vulktejp borde fungera.

//Kongolasse

Utloggad jöppa

SV: Modifiera INTEX pool
« Svar #9 skrivet: juli 15, 2009, 12:14:48:48 »
Hej! Tack för tippset. Jag angav fel mått på slangarna. Det ska vara 38mm och den grova 43mm. Så går det med vulktejp då tror du? Så jävla korkat att köpa en ny pump och inte kolla upp måtten på slangarna. Trodde det " skulle " passa. Finns det andra förslag vad jag kan göra.

jörgen

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag