Hej. Jag har också en pool från primastar som jag är nöjd med.
Jag uppgradera pumpen från popular till Bali (eftersom dom inte hade popular när jag skulle köpa poolen, men fick Balin till ett bra pris). När jag monterade skimmer och utblås så började även de att läcka. Läckan vid skimmern tror jag beror på att det finns ett veck i linern som kommer precis där, och det blev mycket bättre när jag spände skruvarna, dock blev det inte 100% tätt. Jag fixade det med lite silikon på utsidan. Det jag undrar lite över är om det var så bra att göra så?! Läcker det vatten nu på insidan mellan liner och plåt? Efter sommaren ska jag tömma poolen så att vattnet är under skimmern och då ska jag fixa det.
Sen när det läckte från utblåset (och även lampan) så var det jag som var lite för snabb.
När jag skar för hålet i linern så kom det typ 2-4mm liner med in i hålet och det gjorde att det inte blev tätt. När jag väl skar bort det (med lampan och utblåset på plats) så blev det tätt.
Sen var det att jag hade glömt gängtejp på utblåsets kona som skulle skruvas ihop så där läckte det också, men det var snabbt fixat. (man var ju lite ivrig när det skulle ihop)

.
Det jag inte fattar är:
Vad är det som läcker? Är det plast slangarna eller inne vid plåten? (för det ska ju inte vara slangen som tätar eller?
Min var också konisk och om man läser i instruktionsboken så ska man såga av en del från konan så det passar slangen . Samma gäller konan till skimmern.
Ja sen en slang klämma om det.
Jag fick nästan såga av hela eftersom jag kör med 50mm slang och inte med 32mm som man fick till.
//Kongolasse