Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
....Modellen heter Dolphin Dynamic plus 5......Ja just det priset var det ju 1.199 USD (ca 9500:-) + frakten har jag betalat , jag tror liknande modell kostar över 30.000:- här i Sverige.Mvh Stefan
Citat från: Stefan 1 skrivet juli 01, 2009, 21:40:15:15 ....Modellen heter Dolphin Dynamic plus 5......Ja just det priset var det ju 1.199 USD (ca 9500:-) + frakten har jag betalat , jag tror liknande modell kostar över 30.000:- här i Sverige.Mvh Stefan Lika härligt varenda gång att se någon kunna "tjäna pengar" i förhållande till att lägga pengarna på ytterligare mellanhänder efter import - lyfter på hatten och gratulerar till bra "kurs"! Hoppas den håller måttet och allt fungerar som det skall i många år!Lycka till!Mvh. "Poolbadaren"
Citat från: Poolbadaren skrivet juli 02, 2009, 22:37:29:29 Citat från: Stefan 1 skrivet juli 01, 2009, 21:40:15:15 ....Modellen heter Dolphin Dynamic plus 5......Ja just det priset var det ju 1.199 USD (ca 9500:-) + frakten har jag betalat , jag tror liknande modell kostar över 30.000:- här i Sverige.Mvh Stefan Lika härligt varenda gång att se någon kunna "tjäna pengar" i förhållande till att lägga pengarna på ytterligare mellanhänder efter import - lyfter på hatten och gratulerar till bra "kurs"! Hoppas den håller måttet och allt fungerar som det skall i många år!Lycka till!Mvh. "Poolbadaren"Jag är på intet sätt emot att man sparar pengar på att själv importera, men jag har sedan jag startade mitt eget företag på ett mycket klart sätt fått lära mig att det krävs rätt stora marginaler för att det skall bli nåt kvar efter reklamationer/garantiärenden, moms, egenavgifter och skatt.Att klaga på "överpriser" i Sverige biter därför inte riktigt på mig.Dessutom har jag mer än en gång stött på de som köpt billigt, på andra sidan jordklotet, och haft oturen att det inte fungerat som man kan förvänta sig, och det kan vara rätt surt.Men i de allra flesta fallen så fungerar det ju som det skall, och köper man ofta i utlandet så jämnar det ju ut sig med tur och otur.Pengar sparar man i vart fall på sikt, även om ett enstaka köp kan bli en dålig affär.Är man lite händig går ju dessutom det mesta att reparera för en billig peng.
Citat från: Rickard skrivet juli 02, 2009, 23:05:08:08 Citat från: Poolbadaren skrivet juli 02, 2009, 22:37:29:29 Citat från: Stefan 1 skrivet juli 01, 2009, 21:40:15:15 ....Modellen heter Dolphin Dynamic plus 5......Ja just det priset var det ju 1.199 USD (ca 9500:-) + frakten har jag betalat , jag tror liknande modell kostar över 30.000:- här i Sverige.Mvh Stefan Lika härligt varenda gång att se någon kunna "tjäna pengar" i förhållande till att lägga pengarna på ytterligare mellanhänder efter import - lyfter på hatten och gratulerar till bra "kurs"! Hoppas den håller måttet och allt fungerar som det skall i många år!Lycka till!Mvh. "Poolbadaren"Jag är på intet sätt emot att man sparar pengar på att själv importera, men jag har sedan jag startade mitt eget företag på ett mycket klart sätt fått lära mig att det krävs rätt stora marginaler för att det skall bli nåt kvar efter reklamationer/garantiärenden, moms, egenavgifter och skatt.Att klaga på "överpriser" i Sverige biter därför inte riktigt på mig.Dessutom har jag mer än en gång stött på de som köpt billigt, på andra sidan jordklotet, och haft oturen att det inte fungerat som man kan förvänta sig, och det kan vara rätt surt.Men i de allra flesta fallen så fungerar det ju som det skall, och köper man ofta i utlandet så jämnar det ju ut sig med tur och otur.Pengar sparar man i vart fall på sikt, även om ett enstaka köp kan bli en dålig affär.Är man lite händig går ju dessutom det mesta att reparera för en billig peng.Blev "känsligt läge"? vilket inte var grundmeningen och var inte riktat åt någon mer än att påpeka att 3 ggr. priset är bra kurs! ...och handen på hjärtat, "täcker" inte 3 ggr. vinstmarginalerna för ett företags totala importkst. inkl. "visst svinn" i form av rekl./returer skall man nog inte vara "känslig" - då skall man byta produktsortiment.... Mvh. "Poolbadaren"