Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Creole,Fixa till ph, lite i taget o sen höj klorhalten o låt det gå några dagar, den kan ta tid innan det blir bra.Allt jag kan hitta om mjölkigt vatten handlar o felaktig Ph-nivå.
Citat från: Fia skrivet juli 01, 2009, 19:02:49:49 Creole,Fixa till ph, lite i taget o sen höj klorhalten o låt det gå några dagar, den kan ta tid innan det blir bra.Allt jag kan hitta om mjölkigt vatten handlar o felaktig Ph-nivå.Ok, man bugar. Kollade PH precis och det låg runt 7 vilket bör vara ok eller? Klorhalten är dock fortfarande obefintlig trots chockkloreringen igår och två vecko klorpuckar i bräddavloppet.Märkte dessutom att poolväggarna under vattnet är täckta av ett vitt damm, är det resultatet av flockmedlet? Går det att dammsuga bort eller måste man i med en pump? Sannolikt ligger det samma skit på hela botten
Citat från: creole skrivet juli 02, 2009, 00:40:45:45 Citat från: Fia skrivet juli 01, 2009, 19:02:49:49 Creole,Fixa till ph, lite i taget o sen höj klorhalten o låt det gå några dagar, den kan ta tid innan det blir bra.Allt jag kan hitta om mjölkigt vatten handlar o felaktig Ph-nivå.Ok, man bugar. Kollade PH precis och det låg runt 7 vilket bör vara ok eller? Klorhalten är dock fortfarande obefintlig trots chockkloreringen igår och två vecko klorpuckar i bräddavloppet.Märkte dessutom att poolväggarna under vattnet är täckta av ett vitt damm, är det resultatet av flockmedlet? Går det att dammsuga bort eller måste man i med en pump? Sannolikt ligger det samma skit på hela bottenMed tanke på att du har mjölkigt vatten så skulle jag höja till mellan 7,2-7,6.Ta en borste o borsta bort dammet från väggarna o låt det sjunka till botten, dammsug sen, förhoppningsvis så stannar det i filtret, backspola direkt efteråt.Tycker det låter konstigt, en chockklorering o två puckar o ingen klor nivå? Vad mäter du klor o Ph´t med?