Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag skulle starta upp filtret i år så läcker bottenpluggen i sandiltret ordentligt.. Kännms när jag försöker att skruva åt den som det skulle vara gängpaj (går bara runt utan att fastna)Filtrer är troligen i 75 kilos klassen och lite nersänkt och KLART överdimensinerat för våran 4,5 meters runda billighetspool (skulle varit nytt enligt säljarna av huset men nja nya grejjer är inte rostiga) men gillar att inte behöva rengör så ofta så jag ser gärna att vi kan behålla det.Finns det någon som har tips på hur man kan laga det eller täta det???
Citat från: stellemark skrivet juni 24, 2009, 10:09:59:59 När jag skulle starta upp filtret i år så läcker bottenpluggen i sandiltret ordentligt.. Kännms när jag försöker att skruva åt den som det skulle vara gängpaj (går bara runt utan att fastna)Filtrer är troligen i 75 kilos klassen och lite nersänkt och KLART överdimensinerat för våran 4,5 meters runda billighetspool (skulle varit nytt enligt säljarna av huset men nja nya grejjer är inte rostiga) men gillar att inte behöva rengör så ofta så jag ser gärna att vi kan behålla det.Finns det någon som har tips på hur man kan laga det eller täta det???HejVar ungefär min lösning i flrsta läget.Upptäckte detta igår kl 22.30 (kom hem då) så jag har inte kunnat grotta allt för mycket .-)Kan du inte ta ur pluggen och plugga igen med nåt annat, kör sen till en mekaniska verkstad och se om dom kan ta fram vilken gänga det är. Låna/köp en gängtapp och en ny plugg ( ej plast) med samma gänga och sätt dit. Så gjorde jag när min började läcka.
strunta i mek-verkstan, åk bara till närmaste VVS shop så fixar dom en ny plugg åt dig på 2 minuter.