Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Förb...... Jä... regnhel.....  (läst 6139 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad utopiazz

Förb...... Jä... regnhel.....
« skrivet: juni 14, 2009, 17:00:07:07 »
Nu har det regnat nästan konstant i en dryg vecka. Här hade man planer på att få klart poolen och tralldäcket för midsommar. Och inte kan vi koppla in värmen heller då det tänkta diket bara rasar igen med allt vatten. Som vädret är nu så blir det väl inte klart på minst en månad till.  :'(

Den senaste prognosen säger att det blir sol på tisdag men då är man ju på jobbet  >:( Sen blir det kanske uppehåll på torsdag, fredag och kanske lite sol på lördag förmiddag. Frågan är om det hinner torka upp så diket kan grävas innan det börjar regna på lördag eftermiddag igen    >:(

Poolgiganten

Utloggad William

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #1 skrivet: juni 14, 2009, 18:38:06:06 »
Nu har det regnat nästan konstant i en dryg vecka. Här hade man planer på att få klart poolen och tralldäcket för midsommar. Och inte kan vi koppla in värmen heller då det tänkta diket bara rasar igen med allt vatten. Som vädret är nu så blir det väl inte klart på minst en månad till.  :'(

Den senaste prognosen säger att det blir sol på tisdag men då är man ju på jobbet  >:( Sen blir det kanske uppehåll på torsdag, fredag och kanske lite sol på lördag förmiddag. Frågan är om det hinner torka upp så diket kan grävas innan det börjar regna på lördag eftermiddag igen    >:(
Vet ju inte var du bor, men prognosen för Järna ser sämre ut.
http://www.klart.se/väder-järna.html
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad utopiazz

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2009, 19:21:58:58 »
Det beror väl kanske på vilken prognos man tittar på. Jag tittade på SVT's 10:dygns prognos men tittar jag på http://www.klart.se/väder-gustavsberg.html så är det lite skillnader men inte några stora.

Utloggad insweden

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #3 skrivet: juni 14, 2009, 22:59:08:08 »
Jag brukar titta på en norsk vädersida:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/
och enligt den verkar det som regnet upphör i natt men att vi får vänta på solen tills på tisdag.  <sol>

Utloggad bad åsa

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2009, 00:47:00:00 »
Men HALLÅ!!!Ikväll har vi fått backspola våran pool pga REGNVATTEN......jag vill ju bara bada inte DUSCHA
och få klart med altanbygget.SNÄLLA <sol>kom tillbaka <dontkn>

Utloggad slinds

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #5 skrivet: juni 15, 2009, 01:32:02:02 »
 >:D Samma här...ligger två veckor efter....doppade fötterna idag dock. 17 grader.....brrrrr. Altanen måste bara bli klar !...

Utloggad William

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #6 skrivet: juni 15, 2009, 07:16:15:15 »
I natt har halva bubbeltäcket blåst av i stormvindarna.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #7 skrivet: juni 15, 2009, 07:24:08:08 »
...kanske inte läge  <dontkn> att här säga att igår var en poolsidedag hela dagen med sol och bad - brände mig lite också i solen så det är "lite synd"  :'( om mig med.....  <sol>
(Sorry, kunde inte låta bli....  >:D )
Önskar alla bättre väder!

Mvh. "Poolbadaren"
« Senast ändrad: juni 15, 2009, 20:15:41:41 av Poolbadaren »
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad utopiazz

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #8 skrivet: juni 15, 2009, 07:44:56:56 »
brände mig lite också i solen så det är lite synd om mig med.....  <sol>

Det skulle vara bra liiiite  >:D

Utloggad JimmyAndersson

SV: Förb...... Jä... regnhel.....
« Svar #9 skrivet: juni 16, 2009, 08:19:27:27 »
Då ska jag försöka vara positiv lite!

För två år sedan när vi skulle bygg poolen regnade det så enormt att hela hålet fylldes med vatten och tomten såg ut som en ris-åker.Vi insåg att det kan hända igen och vi ville inte ha pool-hålet fyllt med vatten, kommer inte bli bra i längden. Dränering var inte att tänka på då hålet var under alla mina dräningsrör.
Så jag grävde ett djupt hål, fylle runtom med singel och satt en "brunn" med en dränkbar pump i som kan startas lätt.

Så om era pool-håll fylls med vatten nu så är det nog ide att fixa något för det händer igen o det är lättare utan pool i hålet.(gäller ju inte er som återfyller era hål!)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag