VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nybliven poolägare som ska starta bygga på onsdag...  (läst 3058 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bearcat

Nybliven poolägare som ska starta bygga på onsdag...
« skrivet: maj 18, 2009, 19:21:57:57 »
Hej allihop! Ett kanonforum! Nu har jag bytt ut den lilla plaskdammen på 295*90 cm som vi hade förra året till en INTEX rörpool, rund, 549 x 122 cm. På onsdag denna vecka ska bygget börja... Och vad vill då jag? jo...

Marken består av hårt packad gräsmatta (Ställer bilen på den ibland) och lutar så pass så det krävs 10 cm fyllning i ytterkant för att den ska bli 100% i våg. Min tanke är att lägga glasfiberplast underst (Har liggande) och fylla på med stenmjöl (beställt 9 ton) och runda av med en sträng rejält utblandad betong i den kanten som blir påfrestad.

Vad tycker ni? Behöver jag singel underst? Står poolen kvar? Ger sig mjölet iväg vid regn? Så många frågor, tacksam för nåt kort svar... Dräneringen på tomten är ok.

Bilder på kalaset kommer! / Alex

Poolgiganten

Utloggad Zaphod

SV: Nybliven poolägare som ska starta bygga på onsdag...
« Svar #1 skrivet: maj 19, 2009, 16:58:20:20 »
Hallå där!

Det är mycket säkrare att gräva ut där det är för högt än att försöka höja marknivån. Det är trots allt "ett par ton" som skall stöttas upp.

Det var diskussion om just detta i en annan tråd, men jag hitter den inte just nu.

Lycka till

//
Z
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Fia

SV: Nybliven poolägare som ska starta bygga på onsdag...
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2009, 18:10:41:41 »
Läs lite i denna tråd. Man ska ju inte ställa en pool på nygrävda massor för vatten väger en hel del o det kommer nog att bli sättningar.
Det kan gå om du fixar en ordenligt stödmur som håller kvar singlet o mjölet.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=1031.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan