Hej,
Har själv en G&J dår jag ställer by-passen så att diffen är 2 grader, funkar fint

Min favorit "formel" som går ut på att det behövs 1,17 kwh för att värma 1 kubik vatten 1 grad borde kunna hjälpa dig att räkna ut om ditt resultat är rimligt.
Din pool med diameter 5,5 skulle kunna innehålla 33 kubik om vattendjupet är 140cm --> det behövs 38,6 kwh för att värma poolen en grad, eller det tar drygt fyra timmar per grad uppvärmning om världen är ideal och furlusterna noll dvs i verkliga livet tar det längre tid.
Eftersom din pool är oisolerad så tror jag at dina förluster är stora, vår pool är välisolerad och tappar 2 grader mellan 22 och 07 --> en teoretisk kyleffekt i vår pool
på 15 kW under natten. I din oisolerade pool så skulle jag tro att kylningen är större (under den kalla delen av dygnet) och det är därför inte konstigt att du har svårt att komma högre i temp.
Vänta tills det blir riktig sommar dvs ljumma nätter så kommer du säkert upp i temp.
Du kan ju också mäta tempen på morgon och kväll och kollräkna att du får ut minst 9,2 kw en solig dag.
/ Housedad