Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Kan inte underlåta berätta om renovering av folkpool 6x8, 21 år gammal.Hade inte tänkt byta liner men råkade riva hål med dränkpumpen när jag skulle tömma poolen för att byta vatten.(gå tillbaka till klor från baccasil) Jag stöttade upp långsidorna, o beredde mig på det värsta vad beträffar plywoodmatrialet. Döm om min förvåning, som nytt, bara lite fukt nederst på två ställen, fantastiskt. Jag var tvungen ge folkpool bilder o ett tack för den goda kvaliteten.Beställde ny liner (där hängde inte folkpool med, varken i pris eller service) Miamipool levererade på 1 vecka o bistod med råd. 4 golfpoolare hjälpte till det tog ca 2 tim så var det klart. När det gäller att fylla 45 kubik, har jag kommit fram till det ideala. Brandkåren lånade ut grejor för att koppla brandposten i gatan. Som tur var testade jag detta i gamla linern. Trots renspolning blev polen brunsvart. Det alternativet gör jag aldrig om igen. Att fylla med branbilen skulle kosta 3.000 +moms. Var rädd för att fyllning med trädgårdsslangen skulle ta en vecka minst, lät jag en rörmokare sätta ett T-rör efter mätaren, köpte in en 1 tums slang (280:-) lade i denna + trädgårdsslangen o beredde mig på några dygn i vaktposition.Började fylla kl. 11 på fm. poolen var fylld klockan 19 samma kväll. Fantasiskt, kostnad utöver T-rör o slang 15:-/kubikmeter = 675:- Totalt kanske 1800:-. Det bästa är att man får klistallklart vatten med rätt PH-värde med en gång. Räkna på detta alternativ när Ni skall fylla poolen.