Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Pool renovering av Folkpool 4x8  (lĂ€st 15530 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Jontemyra

• Kunnig
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlĂ€gg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat fĂ„ hĂ€ng pĂ„ att!
    • Visa profil
Pool renovering av Folkpool 4x8
« skrivet: maj 01, 2009, 21:19:53:53 »
DÄ var det dax för tömning av min 33 Äriga pool. ::) :) >ohno> ??? <antman>

Utloggad Jontemyra

• Kunnig
    • Visa profil
SV: Pool renovering av Folkpool 4x8
« Svar #1 skrivet: maj 01, 2009, 22:09:36:36 »
DÄ var det nÀstan tomt pÄ vatten ca: 42000 liter pÄ tvÄ dagar >rulla<. Sen var det dax att ta bort sargen och slita lÄss linÚrn frÄn spiken, damen hjÀlpte till <love> . Min polare han bara satt och gottade sig i solen. Men Àn sÄ lÀnge har det inte rasat in O0.....

Utloggad Jontemyra

• Kunnig
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: maj 01, 2009, 22:13:08:08 »
polaren >:D

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 3
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: maj 01, 2009, 23:08:55:55 »
Det hÀr blir spÀnnande att fÄ följa. :)
Hur verkar ramverket ha klarat sig?
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad William

« Svar #4 skrivet: maj 02, 2009, 06:48:49:49 »
DÄ var det dax för tömning av min 33 Äriga pool. ::) :) >ohno> ??? <antman>
Ser inget kul ut dÄ det gÀller plywood skivorna. En granne 75 meter frÄn mig, tog bort vintertÀckningen för ett par veckor sedan och dÄ var det bara 1 dm vatten i poolen, sÄ nÄgonstans hade den lÀckt. (ocksÄ Folkpool men "bara" 32 Är) Han behövde bara byta ut en plywoodbit pÄ c:a 75 x 50 cm resten var friskt.
Tryckimpregneringen pÄ den tiden var betydligt bÀttre, men inte miljövÀnlig.
DÀremot vÀntar han pÄ en kille som skall komma och lÀgga i linern. Kostnad 10 000:- och det tycker jag Àr mycket för en dags jobb.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 Ă„r.
Kör Mac OSX, MacfrÀlst!

Utloggad Jontemyra

• Kunnig
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: maj 02, 2009, 09:07:47:47 »
Hej Fia!

Jo ramverket vÀrkar okey, finns det nÄgot byggaffÀr som har Tryckimpregnerat? eller Àr det folkpool som gÀller.

Vi Àr lite nervösa hur lÀnge det sitter uppe för nu börjar det torka.

Mvh: Jontemyra

Utloggad William

« Svar #6 skrivet: maj 02, 2009, 09:46:59:59 »
Hej Fia!

Jo ramverket vÀrkar okey, finns det nÄgot byggaffÀr som har Tryckimpregnerat? eller Àr det folkpool som gÀller.

Vi Àr lite nervösa hur lÀnge det sitter uppe för nu börjar det torka.

Mvh: Jontemyra
Hej!
De stora byggfirmorna lÀr vÀl ha tryckimpregnerad plywood billigare, Àn hos Folkpool som verkligen tar betalt. Grannen jag skrev om högre upp i trÄden, köpte det han behövde av trÀvarubolaget hÀr pÄ orten.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 Ă„r.
Kör Mac OSX, MacfrÀlst!

Utloggad pereinar

« Svar #7 skrivet: maj 02, 2009, 13:46:27:27 »
Hej. Kan inte underlÄta berÀtta om renovering av folkpool 6x8, 21 Är gammal.Hade inte tÀnkt byta liner men rÄkade riva hÄl med drÀnkpumpen nÀr jag skulle tömma poolen för att byta vatten.(gÄ tillbaka till klor frÄn baccasil) Jag stöttade upp lÄngsidorna, o beredde mig pÄ det vÀrsta vad betrÀffar plywoodmatrialet. Döm om min förvÄning, som nytt, bara lite fukt nederst pÄ tvÄ stÀllen, fantastiskt. Jag var tvungen ge folkpool bilder o ett tack för den goda kvaliteten.
BestÀllde ny liner (dÀr hÀngde inte folkpool med, varken i pris eller service) Miamipool levererade pÄ 1 vecka o bistod med rÄd. 4 golfpoolare hjÀlpte till det tog ca 2 tim sÄ var det klart. NÀr det gÀller att fylla 45 kubik, har jag kommit fram till det ideala. BrandkÄren lÄnade ut grejor för att koppla brandposten i gatan. Som tur var testade jag detta i gamla linern. Trots renspolning blev polen brunsvart. Det alternativet gör jag aldrig om igen. Att fylla med branbilen skulle kosta 3.000 +moms. Var rÀdd för att fyllning med trÀdgÄrdsslangen skulle ta en vecka minst, lÀt jag en rörmokare sÀtta ett T-rör efter mÀtaren, köpte in en 1 tums slang (280:-) lade i denna + trÀdgÄrdsslangen o beredde mig pÄ nÄgra dygn i vaktposition.Började fylla kl. 11 pÄ fm. poolen var fylld klockan 19 samma kvÀll. Fantasiskt, kostnad utöver T-rör o slang 15:-/kubikmeter = 675:- Totalt kanske 1800:-. Det bÀsta Àr att man fÄr klistallklart vatten med rÀtt PH-vÀrde med en gÄng. RÀkna pÄ detta alternativ nÀr Ni skall fylla poolen.

Utloggad mofajenko

« Svar #8 skrivet: maj 02, 2009, 18:34:50:50 »
Tack för det rÄdet Pereinar.... O0...Det tog 2 dygn att fylla min frÄn vattenutkastaren ::)
mvh,
Fredde

Utloggad Jontemyra

• Kunnig
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: maj 03, 2009, 14:21:39:39 »
Hej William!
Jo jag har tittat om kring lite pÄ olika byggstÀllen <hmm>, men det blev folkpool jag bestÀllde allt dÀr ifrÄn.
Nya skivor, linÚr, brÀdavlopp, lampa, snapp in lister, botten matta och lite smÄtt och gÄtt.

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme