Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: ektorp skrivet april 17, 2009, 14:54:15:15 Citat från: Janne skrivet april 17, 2009, 08:17:49:49 60 kg det beror på din vatten volym.Janneca 20 000 literhej igen ektorpjag har c:a 26 m3 vatten för mig räckte 2 säckar = 50 kgtesta dig fram //carlos
Citat från: Janne skrivet april 17, 2009, 08:17:49:49 60 kg det beror på din vatten volym.Janneca 20 000 liter
60 kg det beror på din vatten volym.Janne
Det låter lite mycket.Men du får köpa test stickor för salt.Teststickor saltMäter salthalten i ditt poolvatten. Doppa stickan i vattnet och läs av värdet. Salthalten ska vara minst 0,35% = 3,5 kg/kbm och uppåt vid bruk av saltgenerator.Janne
Hej! Undrade bara en sak, använder folkpools saltklorinatorden mindre modellen. Läste carlos att du använder mindre från början,så har inte jag fått föreläst om detta för lite kan skada cellen i klorinator den är inte billig alltså . För mkt då skall det väl till väldigt stora mängder.Roland
Hej Ektorp!Det är enkelt första gången du tillsätter salt, om du ska ha 0,35% salt blir det 35 kg per 10.000 liter alltså 70 kg för dig, jag kör 0,4% salt i min pool, (man är ju rädd om sin dyra Zodiac saltklorinator). Det är lite värre nu när man har tömt ett antal liter inför vintern och nu fyller på, lite svårt att läsa stickorna, så jag fyller på 4 kg salt för varje 1000 liter jag fyller på och mäter ev.sedan.Mette