VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolstores flexipool  (läst 99498 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #120 skrivet: september 03, 2009, 19:20:19:19 »
Jag har lagt kantstenen att vila på 4 "reglar", se bild nedan.

Nu är bara limningen kvar.

I avvaktan på arbetslust kunde jag ha det så här skönt i tisdags.  :)

/Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad Racing

SV: Poolstores flexipool
« Svar #121 skrivet: september 03, 2009, 20:57:41:41 »
Var det efter du druckit upp champangen? O0 såg den stod framdukad på tidigare bilder.
Supersnygg kantsten är det Skandiroc?
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #122 skrivet: september 03, 2009, 23:19:19:19 »
Nej, champagnen var bara dekoration. Den sparas tills allt är färdigt.
Tyckte du det verkade snett och vint eller?  <hmm>

Ja, Scandirock Florida.

Köpte den direkt från Danmark. Mycket billigare än i Sverige, även om transportkostnaden åt upp en del av förtjänsten. O0

Dacke

Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Racing

SV: Poolstores flexipool
« Svar #123 skrivet: september 04, 2009, 08:48:44:44 »
Nej poolen ser jättebra ut, jag bara observerade att flaskan var borta.

Jag var inne på Scandirocks hemsida men kunde inte hitta att de sålde direkt till kund, var det via någon dansk återförsäljare?
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #124 skrivet: september 04, 2009, 10:31:02:02 »
Jag köpte via ASPS, se http://www.asps.dk/fliser.html#Scene_1

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad rsjowa

SV: Poolstores flexipool
« Svar #125 skrivet: september 04, 2009, 22:15:23:23 »
Dacke, vad fick du betala för poolstenen? Jag köpte samma (antar jag) florida-sten genom folkpool fast då under "alias" XL Bullnose offwhite. Där kostar den totalt för 4 * 8 + 300 cm romand end trapp 16 880 kr inkl frakt (minus 12 % rabatt). Du fick billigare?

Vad sugen jag blev på att köpa marksten via asps-hemsidan du länkade till. Inget strul att handla via dom antar jag? Eller rent av nån som provat att köpa matchande marksten ihop med florida-stenen?

Mvh,
Jonas
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Poolstores flexipool
« Svar #126 skrivet: september 04, 2009, 22:22:09:09 »
Var ute i regnet och kollade på mina 2 pall med poolsten Bullnose, jorå, visst är det scandi-roc.dk som ursprunget är (http://www.scandi-roc.dk/default.asp?objtype=article&func=showdetail&id=5851&ilanguage=dansk&menuItem=menuItemA_a_7411_a_Left&curMenu=A). Dvs, samma som folkpool säljer under eget namn. haha. (känner att jag skrivit om liknande scenarios tidigare...)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #127 skrivet: september 04, 2009, 23:47:34:34 »
Hej rsjowa!
Du kan ju se själv vad stenen kostar på asps. Den stora prisskillnaden blir ju mindre när man lägger på frakten, 2800:- danska kronor. Men fortfarande en rejäl skillnad.

Jag fick betala till deras bank i förväg, men sedan var det inga problem. Stenen kom på en pall med poståkeriet.

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Poolstores flexipool
« Svar #128 skrivet: september 06, 2009, 17:39:05:05 »
Hej Dacke,
Spara inte champagnen allt för länge, den kanske blir äcklig  ;D. Fira att du har kommit så långt som du har och drick upp den nu med gott samvete istället!   :D
Det är verkligen fint med stensarg, där är jag lite avundsjuk måste jag erkänna. O0
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #129 skrivet: september 06, 2009, 17:50:20:20 »
Hej Daphne!
Du skrev tydligen ett inlägg till mig samtidigt som jag skrev till dig!

Kanske har du rätt när det gäller champagnen. Skall tänka på det nästa soldag.

Angående stensargen så är det inte några problem att byta, den dag du har tröttnat på träsargen. Njut nu och gläds åt lite förnyelse i framtiden!

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag