Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Poolstores flexipool  (lst 70732 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad dacke

Poolstores flexipool
« skrivet: oktober 18, 2008, 18:02:39:39 »
Hej!
Jag r intresserad av att bygga pool och har lst massor med inlgg hr p forumet. En frga gllde erfarenheter av att bygga "flexipool" frn Poolstore :-\ :-\. Jag har bara sett ngot enstaka svar. Deras pris p poolstomme, cararra-liner, pooltrappa "Roman end" och alla tillbehr r vldigt lgt jmfrt med det mesta andra. Men r grejorna bra?
r det ngon som byggt i november? Erfarenheter?
Jag r sugen p att brja, (lgre pris nu) men vet inte om jag trs pga vder och vind.
Tacksam fr svar frn erfarna "poolare".
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvrmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Fia

SV: Poolstores flexipool
« Svar #1 skrivet: oktober 19, 2008, 15:53:13:13 »
Hej o vlkommen.  :)

Jag har ingen erfarenhet av poolstore men jag tror inte att det r en dlig pool. Den ser ut att byggas p samma stt som vran o det var inte svrt!
Tycket det ser ut att vara ett bra paket. r det 4*8 du tnkt dig? Deluxe paket?
Det finns en pool fr alla trdgrdar och plnbcker, det gller bara att hitta rtt.

Utloggad dacke

« Svar #2 skrivet: oktober 19, 2008, 17:19:24:24 »
Hej Fia!
Tack fr ditt inlgg.
Jag har kikat p dina poolbilder och byggsystemet verkar vara identiskt med Poolstores. Jag funderar p en mix mellan standard och "de lux"-paketet, dvs pooltrappa mm men inte rostfria armaturer utan av plast, eftersom jag vill ha en saltklorinator.  Storleken kan bara bli 3,5*7 m om jag skall f plats med solsngar etc vid sidan om poolen.

Fina bilder frn ert bygge! Hur lng tid tog det frn att ni schaktat tills det var terfyllt och vatten i poolen?
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvrmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Fia

« Svar #3 skrivet: oktober 19, 2008, 17:33:19:19 »
Fr oss tog det ganska lng tid fr vi byggde bde pool o garage samtidigt o karln min kunde bara gra en sak i taget, tyvrr! ;D Vi grvde i mars o premirbadade midsommar.

Hur lng tid det kan ta beror ju p hur mycket tid man har att avstta i fljd, har man semester o allt finns till hands s kanske 1-2 veckor, annars lngre. Behver man vnta p ex. elektriker etc ?

Plast detaljer fungerar lika bra, ialla fall fr oss. Trappa r bra, det har vi ngrat att vi inte skaffade.

« Senast ndrad: januari 09, 2009, 20:44:29:29 av Fia »

Utloggad dacke

« Svar #4 skrivet: oktober 19, 2008, 18:01:52:52 »
Det lter ju tryggt!
Varfr jag undrar ver Poolstore r att med likvrdig utrustning, trappa, Carraraliner, solfolie, upprullare, isolering, extra belysning, elcentral mm s r deras offert p c:a 50000:- billigare n katalogpriset p Sverigepoolen frn Svenska poolfabriken. S man undrar ju ver kvalitetsskillnader? <hmm>

Utloggad Fia

« Svar #5 skrivet: oktober 19, 2008, 18:26:19:19 »
Det var en ganska s stor skillnad. Kikade p Poolstors sida, lite snabbt, o vad jag kan se s verkar det inte vara ngon strre skillnad mellan detaljerna som ingr.
Jag kan inte sga vilken du ska kpa men 50 000:- r ju trots allt en hel del med pengar....

Vi kpte av Sv. Poolfab. o jag har bara gott att sga om dem o deras produkter men jag tycker nog de har halkat ivg lite med sina priser.

Utloggad Pea

« Svar #6 skrivet: oktober 19, 2008, 18:34:40:40 »
jag tror inte att du blir missnjd med poolstore, Daniel r mycket tillmtesgende om ngot strular. poolstore har ocks bra priser p Pahlens Maxitemp, rekommenderar att ni satsar p 51:an ven om det skulle rcka med 35:an. mycket tyst och bra vrmepump. pooltckning bestller ni skrddarsydd direkt frn presseningsfabrik och spara ngra tusenlappar till. upprullare till solfolien tycker jag r verkurs, det tar 1min att rulla ihop den utan.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare frn Poolmans.
Pool nr2: Egenhndigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
vrmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad dacke

« Svar #7 skrivet: oktober 19, 2008, 19:09:38:38 »
Tack fr tipsen Pea! :)
Men Maxitemp r ju ganska dyr (tminstone katalogpriset).
Pahlen HP 9 kW frn Poolstore har ju samma kapacitet men r 6000:- billigare. Ngra problem med den?

Utloggad smulan74

« Svar #8 skrivet: oktober 19, 2008, 20:36:48:48 »
Vi kpte flexipool frn poolstore fr 2 ssonger sedan och r helnjda. Haft bra kontakt med just Daniel som stllt upp till 100% och ftt bra svar nr som helst vi frgat och vi hade mnga frgor. Kan starkt rekomendera deras service vi r helnjda.

Utloggad dacke

« Svar #9 skrivet: oktober 19, 2008, 23:41:52:52 »
Tack Smulan 74!
Om ingen sger nt negativt s blir det nog en sdan. Kpte ni vrmepump ocks? <sol>

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!