Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Poolbadaren,Skanelars poolrum i den här tråden http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2074.msg16186#msg16186 kanske kan vara något. Ett läckert alternativ iallafall
Hej Polbadaren!Vp:n kommer jag att sätta igång i v 43 för att ha varmt under några dagar när barnen har lov. Så då kan du få mer fakta om vad det kostar mm. Jag har en separat elmätare så det är lätt att kolla förbrukningen.
När man orienterar sig höjs en del varningens finger att se upp med materialvalet vad gäller kanalplast vs. annat material, bl.a. med påpekande om att kanalplast har en "åldrings"-tendens att ge grått/disigt plastmaterial efter hand som tiden går? Det låter för mig som korrugerade plasttak som oftast första året var kristallklar men året efter "krackelerade" i materialet och då inte längre gick att se igenom och det vill man ju definitivt kunna alltid - typ ligga i poolen kalla dagar och se "stjärnehimlen" likväl som att med täckt pool kunna ha belysningen på och se "kristallklart" genom på vattenspelet "från ovan" vid t.ex. festminglet.Någon som har erfarenhet att dela med sig av i dessa funderingar likväl som andra goda råd för att inte hamna i dem när man ev. skall välja material?Den andra funderingen är att poolen med stängt pooltaken att bada under ger väl en hel del klorlukts-/koncentrationsproblem, dvs. kräver en hel del luftning eller andra ventilationsarrangemang för att slippa detta? Mvh. "Poolbadaren"
Hej,Folkpools Superb är egentligen den populära Idealcover Klasik-modellen med kanalplast (går att få med klarglas också).Med vänlig hälsningMark