Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Eva! Vad trevligt med en kaklad pool till Har du lagt upp några bilder på skönheten?Hos oss verkar allt sitta som det ska. Är ganska säker på att det var en kombination av flera saker som gjorde att det lossnade förra gången. Se bara till att det inte fryser för dig vintertid, det gör du med fördel genom att lägga ett lager med cellplast som får flyta på vattnet, Jag investerade i en hårdare typ av markskiva som även är falsad så att det blir helt tätt. Fördelen med den är att den inte smular och håller år från år.Jag kan ta några bilder på vår pool Eva om du tar några på din hihihi Ha det fint nu i värmen...
Åhhhh!!! där är du! Trodde att det gått riktigt åt skogen för dig/er eftersom du "försvann" här. Så skönt att höra att allt är ok med poolen nu hos dig!Jag/vi har inte någon byggtråd för projektet ännu men skall väl lägga upp en när jag får tid. Skall jag maila dig någon bild? Vill inte lägga in bilder här utan lov eftersom det här är "din tråd".Har badat större delen av sommaren i 28 gradigt vatten utan att värmepumpen är inkopplad än. Tack vare pooltaket antar jag... men så har det ju också varit en fin sommar. Kaklingen ser bra ut och jag är lite nitisk eftersom jag själv är i byggbranschen och mitt bolag bygger en del av Sveriges badhus... så rätt materialval har varit viktigt för mig. Hoppas att vi därmed gjort det rätt och riktigt. Kommer försöka värma poolen så gott som hela året för jag behöver simträna vilket jag inte kan göra på badhus (är känslig för luften där).