CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Betongpool 2008-2009  (läst 220706 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #360 skrivet: maj 07, 2012, 09:24:16:16 »
Hej! Nu fick jag lite dåligt samvete var på annnan tråd o skrev om suporta
m stöd för uppdateringar. En läser o kollar in då kan man ju uppmuntra lite också
samtidigt. Vilken grej du åkt på, jag som hänvisar till din sida på poolforum som det
snyggaste o mest välgjorda poolbygget i Sverige. <sol> Men samtidigt visar det på att det
är inte helt enkelt det där m kakel. Men eftersom man vet hur noggrann du är så
kommer nog detta bli dubbelt så bra. Imponerande att du stått pall O0 O0, de flesta
hade nog klappat ihop vid den upptäkten du gjorde. Men kämpa på så får du
nog snart bada igen.
Med varm hälsning från Skaraborg
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Poolgiganten

Utloggad Nordman

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #361 skrivet: maj 07, 2012, 11:11:34:34 »
Håller med Roland!!

Imponerande bygge och j--ligt surt med kaklet.
Men det verkar ju bli bättre än innan ;) Håll ut och håll oss uppdaterade.

Mvh Jörgen.
Min byggtråd:
www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7174.0
Thermopool 8x4 med hörntrappa mm

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #362 skrivet: maj 07, 2012, 18:17:25:25 »
Housedad min vän! Det ironiska i Muurikkan o uteköket generellt är att jag numer sällan äter annat än plantbaserad mat som dessutom oftas intas rå. Så mycket nytta av grill o Muurikka har jag inte :-\ 
Var o köpte solsängar häromdagen och när jag fick se den stora modellen av Webers bulletsmoker som dom hade där får jag erkänna att jag blev sugen på att börja implementera lite mer likddelar o död vävnad till min kost igen ;). Men med tanke på att jag inte ätit kött på väldigt länge så kändes det som jag kunde hitta 1000 andra saker att lägga de 3500:- på.

Jag lever fortfarande på vikingatiden och avverkar boskap ungeför som Obelix...

Har gått i liknande tankar att anskaffa ett krematorium för utvald tamboskap, det verkar ju onekligen både gott och smidigt med ribs som man bara planterar i röken, mer eller mindre utan tillsyn.

Fastnade för denna http://www.grillbutiken.se/product/3496/barbecook-smoker lite mer human prisklass.

Men jag respekterar din inställning till kött, hoppas ändå att det blir njutning i poolen och god mat vid poolside.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Kinkla

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #363 skrivet: maj 09, 2012, 23:50:59:59 »
Mycket imponerande bygge, kan jag ringa dig nästa gång jag behöver gjuta något...

Jag såg din dusch och skull gärna vilja veta hur du gjort. Jag utgår från plattan är platsgjuten eller? Har du kopplat brunnen till dräneringen eller till eget avlopp, har du ett vattenlås under, sätts det igen eller funkar det ok. Jag ska bygga in en dusch i min altan och har dragit ett avloppsrör men jag har inte löst hur jag ska få ner vattnet i avloppet i stället för i dräneringen runt poolen.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #364 skrivet: maj 11, 2012, 23:00:51:51 »
Kinkla tack för de orden :) Grunden till Duschen är gjuten med en vanlig golvbrunn. Avloppet är förlagt till maskinrummet där jag har en brunn med dräneringspump som pumpar vattnet till vårt avloppssystem. Även avloppet från köket går samma väg.

Roland! Jag vet inte om det ska behöva vara ett så stort problem med kaklade pooler i Sverige. Om man titta nere på kontinenten så är väl en kvalificerad gissning att en majoritet av poolerna  är kaklade och skillnanden är att vi har vinter. Så man ska helt enkelt vidta åtgärder för att inte låta det frysa. Om man lyckas med det så borde denna typ av beklädnad inte orsaka några problem förutsatt att stommen är stabil så det inte lossnar pga av rörelse i konstruktionen.  Som jag har skrivit innan så fungerade min xps cellplast utmärkt även vid så låga temperaturer som -20 i flera dagar i sträck. Så frysning bekymrar mig inte speciellt mycket faktiskt.

Just nu så jobbar jag bara med poolen på helgerna så det har inte hänt något sen mitt sista inlägg. Hoppas få upp lite mosaik i helgen, spännanden <antman>. Kan konstatera att Kerapoxyn biter nåt so in i........ Missade en kladd och den drog med sig betongen när jag slog bort den. Känns verkligen seriöst och som jag har sagt flera gånger innan så blir den redan täta stommen nu ännu tätare ;) med ett täckande lager epoxy som skyddar.   
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #365 skrivet: maj 18, 2012, 13:41:47:47 »
Får uppdatera tråden lite!
Iom det för årstiden mkt kalla väder har det stått still ett par veckor. Epoxi behöver minst 10 grader för optimal härdning och jag vågar inte chansa med tanke på vad som KAN hända och som INTE borde kunna hända. Men nu till helgen verkar det ju bli lite försommar :).
Jag har kapat och dragit linjer i trappen och till golvvinkeln så det borde förhoppningsvis gå ganska snabbt en bit nu. När alla väggar och trappen är klar så kommer vi foga dessa så vi inte behöver vara så noga med att skydda golvet. I en bassäng är det bara rent utseende mässigt huruvida vägg överlappar golv eller vice versa och det syns aldrig när bassängen är fylld i vilket fall. Så vi kommer att avsluta med att sätta golvet.
Är ganska sugen på att få bort plåtarna så man få se hur det blev med trädäcket och allting klart... Det är som vanligt, bara att jobba på ;) 
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Linkan222

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #366 skrivet: maj 21, 2012, 22:27:20:20 »
Vilken oerhört trist start på badsäsongen. Tänker inte komma med tips och råd angående kakling just nu.

Måste säga att det är oerhört starkt att börja om på nytt med ett sådant jättejobb  O0

Lite tyst måste jag säga att jag tog premiärbadet idag, lite kallt men det kändes riktigt fint.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #367 skrivet: maj 22, 2012, 13:07:51:51 »
Jag glädjs med dig Linkan :) Hoppas att det blir en lång och varm sommar!!! <sol>   
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad mofajenko

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #368 skrivet: maj 24, 2012, 10:28:58:58 »
Hej Mats,

Kompis, detta var inte så kul. Ser att du kommit över det värsta och du har ju fått en hel del uppmuntrande ord från dessa fantastiska poolare. Jag har inte varit speciellt aktiv på forumet det senaste året eftersom jag har byggt ut huset. Nu är detta snart klart, så poolen är igång med 29c i drickat. Behöver lite idéer på tillbehör i poolområdet och fastnade naturligtvis i din tråd.
Jag håller tummarna för dig och familjen, ser fram emot slutresultatet.

/Fredde

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #369 skrivet: maj 27, 2012, 22:37:55:55 »
Hejsan Fredde!
Ja det må jag säga! Det är fina ord från en som försänkt och pluggat hela sitt trädäck ;) Min tanke var(efter att ha läst i din tråd) att göra detsamma men jag upptäckte ganska snart min begränsning :)
Vi har kommit en bit nu trots att vi bara jobbar lite på helgerna och jag kan(utan att skämmas) erkänna att det är fler ghetto fogar den här gången om man säger. Fokus ligger helt o hållet på vidhäftning och att jobba snabbt. Men det har gått över förväntan och det värsta pillet är nu gjort. Men en lite snabb översikt så beräknar vi ha poolen fylld till V27 förutsatt att vi bibehåller vårt furiösa tempo :) Vi orkar inte kröka rygg bara för att få det klart ett par veckor tidigare, vi vill njuta lite på helgerna också så det här upplägget passar ganska bra men visst längtar man...

Skickar med en bild på min och äldsta dotterns kvällsmat! Hon är nästan hel frukterian o jag jobbar på att komma dit :) Ser väl gott ut va? För det var det....
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag