Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej på erkolla denna länken, ligger något i vad han säger:http://sydsvenskan.se/privatapengar/article375747/God-affar-att-skippa-forsakring-mot-smaskador.html//carlos
kopierade dina frågor Carlos, och mailade försäkringsbolaget, dom ringde upp (länsförsäkringar) och sade att dom lade till poolen i vår försäkring utan höjd premie..dock fick jag rådet att teckna en allriskförsäkring för 300:-/år
vad sa dom om frågorna fick du reda på vad du är försäkrad för?är försäkrad enl. följande utan extra kosnad > Maskinskador, Brandskada, Stormskador , personskador (t.ex. fallande träd), läckage p.g.a frysning med skador på poolstommen som följd..Dom måste dock lägga till pool i din försäkring,annars gäller det ju inte enl. deras villkor
försäkringen gäller inte för simbassäng o.d om man inte lägger till det i försäkringen..vilket ju jag gjorde
hej poolbadarenjag har varit inne och kollat på de flesta bolag och kommit fram till att alla försäkringar är lika och ingen betalar för annat än maskindelar med avdrag för ålder.Läser man verkligen det finstilta i villkåren så ger man först och sedan tar tillbaka nästan allt, vilket gör att de som bara läser hälften eller talar med kundtjänst innan de tecknar tror de är försäkrade.Har du kollat på Folkpools special försäkring det är nästan så man blir full i skratt.i det stora hela betyder den inte ett j-la dugg.Skall bli roligt att se vad Folksam får ihop på papperet.//carlos
Jag ha kollat med Länsförsäkringar, det gäller som jag uppfattat det tidigare. Poolanläggningen är ett tillägg till bostaden, precis som det andra som står uppräknat i försäkringsbrevet diskmaskin, eldstad mm ja/nej. Alltså ingen "poolförsäkring".Och står poolanläggning uppräknat i försäkringsbrevet gäller försäkningen för maskiner, enl det finstilta. förstörelse och vilda djur ingår. allrisken bör väl täcka en del också. om man klantar sig hoppas jag.