Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tja alla Jag har en 4x8 pool och en pump som ger 11m3/tim och jag tycker det verkar lite lite, jag får inte riktikt den snurr jag vill när jag back spolar, pumpen e en Hayward max flow där det sitter en 750w motor som standard men jag har bytat motor till en 1500W pga den gamla va bränd.Så nu funderar jag på att skaffa en impeller till en Hayward pump som ger 22m3/ tim som har en 1500W motor som standard Så e det nån på detta eminenta forum som e som jag lite konstig och tycker det e roligare att bygga i hop nått eget, i stället för att bara gå och köpa en ny pump för 10000?Ha det Andreas PS ja det e jag som har inlägget (Min budget betong pool 4x8m) så nu vet ni va jag e för en typ.
Tja Steffe Jag köpte filtret och pumpen på en annons, men jag e ganska säker på att dom inte hör i hop, jag har 250 kg sand i filtretoch det e ganska stort, där e ett genomskinligt lock så jag kan se ner till sanden när jag back spolar och den lyfts knappt nånting, så jag får back spola länge vilket innebär mycket vatten fölust, jag vill ha sanden till att virvla upp ordentligt så att all skit åker ut men sanden ska ju naturligtvis inte åka ut, tänkte sätta en frekvens omvandlare så jag kann styra flödet mer exakt sen när jag fått bra snurr på det.