Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hejmåste erkänna att jag slarvat lite med kontrollmätningen av vattnet blir ju gärna så när allt sköter sig själv.igår så var det 3 veckor sedan jag körde saltklorinatorn och fick se att det började bli lite alger i bottenkanten av poolen, mätte också klorvärdet och det visade 0.Gasade då på saltklorinatorn 3 timmar borstade av botten och väggarna idag var värdet 1 och poolen ren som bara .Det är fantastiskt hur lätt man kan handskas med denna maskin.glada poolhälsningar //carlos
Hej Har nu haft vår saltvattengenerator i ca 2 månader och har funkat klockrent hela tidenutom när vi stängde av den i en vecka när vi var borta då blev vattnet grönt , men efter en natt var det kristallklart igen vi använder den till ett större spabad ( 3meter i dimater 8 kantigt) den enda kemikalie vi har köpt är ph minus , ca 6 matskedar har vi laggt i lättare änn såhär kan det nog inte vara att ha pool kör klorinatorn 1 timme per dygn och filtrering 6 timmar mvh /annna
Å, det låter så smidigt!!! Och nu har jag fått tag på en billig till nästa sässong, så nu är det bara poolen som ska uppgraderas till en större.Letar som en tok efter en utread eller beggad rund 132 djup med 549 cm diameter...Men, men...Tänkte fråga. Om man har timer på sandfiltret, hur funkar det då med saltklorinatorn? Har man klorinatorn på samma el så går den igång sina timmar automatiskt när pumpen startar? Eller ska man ha den på en separat el som är på hela tiden?Säg att jag vill ha pumpen på mellan 6 o10 och mellan 17 o 21, men klorinatorn ska bara gå en timme eller två... Hur gör man då?//A
Nu har jag installerat min saltgenerator.En fråga... man ställer in antalet timmar på displayen...men om jag vill att den ska köra 1 timme vgenrje dag..hur gör jag då?Det finns ju ingen dag funktion på den..utan bara antalet timmar?