Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Hittade den här tråden när jag googlade runt om mätning av alkalinitet, vilket egentligen inte är ämnet.En fråga, om man nu kör med veckopuckar och får i cyanursyra i poolen, om det inte försvinner med annat än att man byter vatten och det binder kloret så borde man ju efter ett tag gå över till enbart hypoklorit, utan att det försvinner för fort? Cyanursyran borde väl binda det så att det inte dunstar bort för fort. Eller tänker jag fel?
För en utomhuspool så sker ju ett konstant vattenutbyte genom regn o påfyllning. Detta gör att man i princip aldrig behöver bekymra sig om detta.
Citat från: Nimajneb skrivet juli 07, 2011, 00:53:45:45 För en utomhuspool så sker ju ett konstant vattenutbyte genom regn o påfyllning. Detta gör att man i princip aldrig behöver bekymra sig om detta.Säg det till förra ägaren av huset jag nyligen flyttat in i. Jag hade jätteproblem med att få ordning på vattnet och när jag till sist tog hit en kille som mätte upp allt åt mig visade det sig att cyanursyran låg runt 150 Det vara bara att bita i det sura äpplet och byta vattnet....Han hade kört med puckar i 10 år och bevisligen inte haft tillräckligt utbyte genom regn och backspolning, så man kan få problem med cyanursyra även i en utomhuspool.
Uppenbarligen slarvat med backspolningen.