Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Godt nytt år!Begynner å bli lysere ute og på tide å begynne planlegging av vårens oppstart . Har 2 tekniske forhold som skal endres før oppstart:1) Varmepumpe Denne skal monteres etter solfangere og før klordoserer. Rør er demontert og delvis limt ferdig, mangler litt PVC rør og ett langt bend. Lurer litt på hvordan jeg skal styre denne, ønsket er at den skal holde en basis temperatur på 26-27 grader, opp til 30 grader tar solfangerne seg av. Skal jeg la VP bare gå når renseprosessen går (timer) og ha konstant strøm på VP? Det blir da flowvakten på VP som slår den av og på i tilegg til om instilt temp. er oppnådd.2) Temperaturmålinger for solvarmesystemet.Registrerte et problem forrige sesong og det er at jeg har tempmåler (pooltemp.) i tilførselsrør etter skimmer. Når rensepumpen stopper vil temperaturen i målepunket i røra synke raskere enn i poolen. Dette selvsagt på grunn av lite volumvann i målepunktet, dette skjer selv om røra er isolert. Selv om jeg har lagt en tidsdrøyning i PLC for ventilvridningen til solfangere, så hender det at rett etter at pumpen starter vil målt temp øke og diff til temp på taket bli endret til lavere verdi som i sin tur slår systemet av. Vil derfor flytte pooltemp målingen inn i poolen. Noen som har denne løsningen?
Ok, men løsningen blir for enkel