Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?  (läst 22200 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad ecke

Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« skrivet: april 23, 2008, 07:39:25:25 »
Hej Alla

Är ny här på forumet och undrar om det är någon med erfarenheter av denna pool, har ringt tillverkaren och det låter bra. Några synpunkter

länk till poolen http://www.rubinpool.se/produktinfo.php?id=261


//E

Poolgiganten

Utloggad böjjarn

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #1 skrivet: april 24, 2008, 08:41:18:18 »
Jag är oxå ny o skall köpa liknande pool. det råd jag fått är: köp INTE 107 djup! köp 120 eller djupare.

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #2 skrivet: april 24, 2008, 15:19:30:30 »
Hej

Detta har alltså inget med kvalite´n på grejjerna att göra eller? - frågan är bara om kvaliteten är bra poolstomme, liner, pumpar, filter mm.

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #3 skrivet: april 28, 2008, 07:41:44:44 »
Ingen med några synpunkter??? eller tips på annat märke - denna har tex kraftigare pump än Primastars i samma prisklass (0,5 Hk)

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #4 skrivet: april 28, 2008, 08:24:23:23 »
Det är väl egentligen bara liner som är lite tunn 0.25mm, vissa andra leverantörer har 0.5 och då kostar de även mer. I övrigt verkar det vara ett bra paket man får för pengarna.

Svårt att säga något om kvaliten man inte vet fabrikaten på ingående detaljer, förhoppnings vis finns det någon på forumet som har en likande på och kan svara dig på detta. Men man får vad man betalar för är ett bra gammal ordspråk.

Man får inte ut så mycket info via deras hemsida, har du fått tag i mer så kan du väl fylla i tråden med dessa uppgifter.

Undrar varför ni funderar på en 1.07djup o 3.6m dia pool?

Om ni även nämner hur ni tänkt använda eran pool så kan det vara lättare för er att få synpunkter, kommentarer etc till ert val.

Skall ni bara har den till barnen och själva kunna svalka er i den så fungerar den utmärkt till det, tills barnen börjar bli för stora för den.

Tänk också på ifall ni skall göra något runtomkring poolen, dessa kostnader blir oftast betydligt dyrare än pool och då kanske man skall tänka om map pool val.

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad majonasen

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #5 skrivet: april 28, 2008, 08:40:47:47 »
Kolla på www.nettopool.se där har de en som heter opal rund 3,50*1,20,visserligen lite dyrare än den du sett.Jag har själv en sådan (förövrigt den du ser högst upp till höger på sidan om opal rund).Grejerna har funkat bra(har haft den i 3 år) plus att linern är 0,6 och det känns lite tryggare.Kan även tilläga att supporten från de har varit väldigt bra,hade lite prob i starten när jag skulle montera solvärmen med att det saknades div rör- anslutningar och lite annat men de skickade paket efter paket med detaljer tills allt var ok utan nån direkt väntetid.tänkte bara att det kan vara bra att veta när man köper på internet. O0

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #6 skrivet: april 28, 2008, 20:21:10:10 »
Har en dotter som precis fyllt ett år som tycker om att bada - sen är det mest för att kyla av kroppen, har en päronformad 8x4,5x1,2 från maimipool i stugan, där kan man bada på riktigt!!

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #7 skrivet: april 28, 2008, 20:45:22:22 »
Ok, då räcker den poolen. Har du kollat in poolen från goldfeeling.se 3,5x122 rund? Kanske kan vara ett alternativ, lite tjockare liner.


http://www.goldfeeling.se/Product/Product2.aspx?id=1875&menuid=44&Index=&SearchString=

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #8 skrivet: april 28, 2008, 21:32:05:05 »
Vill inte ha den 12 kantiga sargen som den poolen har -var ett tag hel inne på J&F men jag tycker sargen ers för taskig ut - jag vill ha en rund sarg!!!

Utloggad ecke

SV: Azuro 3,6x1,07 från Rubinpool?
« Svar #9 skrivet: maj 06, 2008, 23:28:01:01 »
Hej

är på gång med att beställa pool nu och då hittade jag detta paket: http://www.blocket.se/vi/16270704.htm?ca=4_s   På deras hemsida så verkar det som att denna pool ha 0,5 mm liner (det står 5mm men det är väll skrivfel) om man läser på den som är 4,6 i diameter - är detta samma pool ?? På rubinpool sa dom att Azuro skulle ändra till 0,5 mm liner men det blev inte fören till nästa säsong?? - har rubinpool köpt in fjolårsmodeller kanske? någon som har erfarenhet av företaget nordiskspa? paketet hos nordisk spa verkar ju mer komplett och med tjockare liner(?) kostar i och försej 4000:- mer men ... - nordiska spa säjer att den går att återfylla mot - rubinpool rekomenderar inte detta? DL är det en deluxvariant tro???

-HJÄLP MIG!!!!!!


//Erik

Fixade till länken
Fia
« Senast ändrad: maj 07, 2008, 08:17:07:07 av Fia »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan