Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jupp! Jag har en "Nibe Fighter 2010"
Jag har en rund pool på 3,50 i diameter och den värmer jag med solvärme.köpte för ett par år sedan 6 kvadrat gummi matta från netto pool och brukar komma upp i 25-28 grader.detta borde vara billigast ,tror jag är väl bäst att tillägga.ett annat tips är den så kallade bubbel plasten ,den gör faktiskt några grader också.
Citat från: Fnaset skrivet april 16, 2008, 12:55:18:18 Jupp! Jag har en "Nibe Fighter 2010"Är det en 2010 eller 2020?Till min Nibe 1235 finns ett tillbehör som heter "Pool 11" för 2500kr, sen tillkommer rör ifrån VP till poolvärmeväxlaren och lite kabeldragningTill din verkar det finnas "Pool 20"Saxat ifrån http://www.nibe.se/Produkter/Luftvatten-varmepump/Billigare poolvärme med luft/vatten-värmepumpAtt värma poolen med en luft/vatten-värmepump är extra lämpligt. Det sparar både pengar och reducerar de alltför kalla doppen. Du får en totallösning som är mycket energieffektiv – till och med effektivare än med bergvärme. NIBE Pool 20 är ett tillbehör vi tagit fram för att enkelt styra uppvärmningen av din pool med värmepump.Tycker man om och ta ett dopp fastän solen lyser med sin frånvaro så tycker jag man ska satsa på nån form av värmepump. Själv har jag haft runt 30-31 grader hela förra sommaren till en kostnad under 2000kr.