Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Poolstomme i Trä är nog ett säkrare alternativ. Då kan du ju byta plyfaskivorna om 20-30 år. Det är billigt också. Gjuta brukar ju vara = dyrt. Fast det håller ju Det står iofs att poolkungen lämnar 35 år fabriksgaranti på stommen. Fast hur kan dem göra det när företaget bara har funnits i 5 år? "Fabriksgaranti innebär att du kan vända dig direkt till fabriken för kontakt med ny återförsäljare om PoolKungen inte skulle finnas kvar" - poolkungen.seKänns ju tryggt.--------------------------------------------------------------------------------------Luftvärmepumparna ser ut att vara identiska i prestanda.Jag skulle ta den mest prisvärda pumpen. Folkpool har ju någon kampanj nu vet ja.Mvh Lars
Du har missat en sakLinern förändras fortare i och med att det är en härdplast som har fått en mjukgörare i sig för att bli följsam och smidig. Mjukgöranen försvinner vid höga temperaturer och därför så garanterar pooltillverkarna ej linerns livslängd i temperaturområdet över 27 - 28oC. Jag borde visa dig min liner som var så blek och spröd efter 10 år. En PVC-liner har dessutom den begränsningen som inte PP-poolerna har att den förändras väldigt fort i temperaturer över +28oC. PP-poolen klarar 92oC utan förändringar. Jag har själv en liner pool och kan inte göra något den saken än att byta ut den efter 7-11 år. Min gjutning runt poolen motsvarar styrkan av ett stridsvagnshinder och jag tar det problemet liksom Richard att byta min liner efter 7 - 8 år för jag vill verkligen ha en temperatur i min pool som ligger mellen 28 - 30 oCI dag hade jag valt en PP-pool efter vad allt jag upplevt med PVC-linerpool och tidigare en kaklad gjuten pool