Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Hilles PP-poolbygge  (lĂ€st 15391 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Hille

Hilles PP-poolbygge
« skrivet: juli 06, 2007, 20:46:16:16 »
VĂ€lkomna att följa mitt drömprojekt som nu Ă€ntligen ska bli verklighet!   >rulla<

Efter mÄnga Ärs förhandlande och lobbyarbete med min kÀre sambo, sÄ tog vi beslut i vÄras; "Vi ska bygga pool!"
Sen gick det vÀldigt snabbt att bestÀmma sig för och bestÀlla sjÀlva poolen. En hel "balja" kÀnndes vÀldigt rÀtt, p.g.a av den smidiga installationen, stabilitet, bestÀndighet i förhÄllande till priset.
Valet föll till slut pÄ en 7x3,5 m PolyPropylen-pool ifrÄn Livingquality i Höllviken. Vi valde denna för utseendet (min profilbild visar den modell vi ska ha), materialet, leveranstiden. Vi bestÀllde Àven ett pooltak frÄn samma firma och pÄ detta paket fick i ett "bra" pris jÀmfört med vad andra firmor kunde erbjuda. Men visst blir det lÀskigt mycket pengar i alla fall.....

Jag Äterkommer snart med lite bilder och rapporter ifrÄn vÄrt bygge.

Hille

Utloggad mrcaspian

• Expert
  • Stad/land: Hyltebruk, Halland
  • Antal inlĂ€gg: 175
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • MĂ„nga timmar senare
    • Visa profil
    • VĂ„rat poolbygge
SV: Hilles PP-poolbygge
« Svar #1 skrivet: juli 06, 2007, 20:51:22:22 »
Lycka till med Erat bygge. Återkom med mycket bilder pĂ„ Erat bygge.  <sol>
Pool: J&F 5,5x1,32. 16 m2 PrimastarsolfÄngare.
VÀrmevÀxlare mot vedeldad acc.tank 1700 lit.
http://www.hallqvisthylte.se
http://mrcaspian.jalbum.net/Poolbygge%202006-2007/

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 3
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juli 06, 2007, 20:53:11:11 »
Är vĂ€ldigt nyfiken, poolen ser snygg ut, helt i min smak. :)
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad Hille

« Svar #3 skrivet: juli 06, 2007, 22:17:04:04 »
Det började sÄ bra.....
GrÀvaren skulle komma pÄ MÄndagen och poolen pÄ Torsdagen, sen skulle vi Äterfylla o vara redo för bad till helgen. Trodde jag..

JodĂ„ grĂ€varen kom och gjorde en jĂ€ttefin grop förra mĂ„ndagen. NĂ€r han hade grĂ€vt ungefĂ€r halva gropen, ringde poolfirman och berĂ€ttade att poolleveransen tyvĂ€rr skulle bli försenad en vecka p.g.a ......ÖVERSVÄMMNING  pĂ„ fabriken i Tjeckien. Det var tydligen ett fruktansvĂ€rt regnomrĂ„de över Europa. Oj vad man blev besviken, men tĂ€nkte i alla fall; "Stackars dom. HĂ€r skiner ju solen i alla fall, och vi har en kanonfin grop."

Men det var förra mÄndagen det.

SÄhÀr ser det ut i gropen efter gÄrdagens skyfall.

O poolen dÄ? JodÄ den kom igÄr och fÄr nu snÀllt stÄ och vÀnta tills det har torkat upp och vi har fixat iordning gropen. :'( :'(

Hille

« Senast Ă€ndrad: juli 06, 2007, 22:40:44:44 av Hille »

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 3
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juli 06, 2007, 23:03:23:23 »
Hoppas det torkar upp fort sÄ ni fÄr poolen i backen!
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad Anneli

• VattenĂ€lskare!
  • Kunnig
  • Stad/land: SmĂ„land
  • Antal inlĂ€gg: 77
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: juli 07, 2007, 09:49:50:50 »
Hej!
Vad kul att ni ocksÄ hittat pp-poolen! Vi Àr ocksÄ inne pÄ att köpa en sÄdan, med samma mÄtt samt pooltak som ni köpt. Vill ha fortlöpande info om allt!!! <antman>
Maken vill renovera fÀrdigt matrummet först men det kanske kan bli till sensommaren eller i vÀrsta fall fÄr jag vÀnta till nÀsta vÄr?
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast frÄn LivingQuality.

Utloggad Hille

« Svar #6 skrivet: juli 12, 2007, 00:03:18:18 »
En liten lucka i regnovÀdret igÄr gjorde att vi kunde göra ett ordentligt ryck. SnÀlla slÀktingar och grannar var pÄ plats. Först sÄ grÀvdes det.. Efter skyfallen sÄ lÄg det ordentligt med rasmassor i gropen. Vi samlade ihop alla hinkar o dyl. som "grÀvarna" skyfflade ner massorna i och hivade upp över kanten. DÀruppe byggde vi upp en spÀnnande jordhög av massorna som ungarna rullade sig i.... ::)
Efter att ha rakat av och kontrollerat att marken var OK, sÄ lade vi ut 100 mm cellplastskivor dÀr poolen skulle stÄ.

Sex man pÄ tre bÀrremmar bar poolen ifrÄn sin tillfÀlliga viloplats pÄ grÀsmattan fram till gropens kortÀnda. Vi lade en kraftig "bjÀlke" lÀngs med kortsidan för att skona gropkanten. Sen lyftes den med hjÀlp av remmar, ungefÀr en tredjedel ut över gropen. Fyra man hoppade ner i gropen och bar upp kortsidan pÄ baljan. Dessa fyra backade sedan medan de som stod uppe vid remmarna bar poolen vidare pÄ plats i gropen. NÀr man kom till gropens Ànde, sattes sÄ baljan försiktigt pÄ plats. Det gick fantastiskt bra och knappt ett gruskort rasade ner ifrÄn den belastade och uppblötta gropkanten. Vilken prestation!! <antman>

Sedan sattes 100mm cellplastskivor fast runtom poolen. FörstÀrkningarna i poolen utgjorde ganska perfekta fack att stoppa frigolitskivorna i. Det sista som gjordes var att det sprutades fogskum för att tÀta emellan frigolitskivorna.
Sedan var alla ganska trötta och hungriga.....
Men oj sĂ„ nöjd och lĂ€ttad man kĂ€nde sig att den Ă€ntligen var pĂ„ plats  <sol>

Imorgon kommer betongkross, sÄ snart kan vi börja Äterfylla. Vi ska bara installera skimmer, lampa och inblÄsen först.

FortsÀttning följer snart

Hille

Utloggad jjboy

• www.2jo.se
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: HĂ€ssleholm
  • Antal inlĂ€gg: 517
  • Total likes: 1
  • Bada nĂ€r du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
« Svar #7 skrivet: juli 12, 2007, 00:45:39:39 »
Det ser bra ut. De Ă€r gott att ha grannar som Ă€r villiga att hjĂ€lpa till.  ::)
Du skrev inget och att ni har lagt drÀnering under poolen men jag sÄg ett rör som verkar vara tÀnkt till det. SÀtt ner en pump dÀr sÄ fort som möjligt för det kan börja regna igen. :'(

Nu Àr poolen och stenar pÄ plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och vÀrme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad Livsnjutaren

• Kan lite mer
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlĂ€gg: 25
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: juli 18, 2007, 16:57:16:16 »
Hejsan
Ser bra ut, jag Àr nyfiken pÄ om ni isolerar botten ochsÄ?

Eva

• GĂ€st
Eva
« Svar #9 skrivet: juli 18, 2007, 18:17:53:53 »

Den som vÀntar pÄ nÄgot gott vÀntar inte förgÀves! Vi fixade pool denna sommar och vad vi njuter. Efter ett bad idag pÄ cirka 1,5 timme satt vi och tittade ut över poolen med var sitt glas vitt, kallt vin och kÀnde oss jÀttelyckliga. Vi simmar, spelar volleyboll och jag som Àlskar vattenjympa har tillfÀlle att göra mitt program varje dag(hela sommaren, i regn och sol). Ser fram emot era bilder nÀr poolen Àr fÀrdig!!

Eva <antman>

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme