Nytt i regnet är att soltäcke är en bra värmehållare. På två dagar med regn har temperaturen sjunkit med bara en grad i poolen, från 24 till 23 grader.
Jag har fått revidera mina tankar om att pumpen skulle vara trasig. När jag skulle koppla in belysningen igår tillsammans med pumpen i ett grenuttag som sitter på en förlängningssladd så började det ryka högst betänkligt från grenuttaget...och sen gick säkringen.

Alltså visar det sig att det kan vara ett överslag i grenuttaget och inte i pumpen. Hmmm....
Ok, grenuttag till sopstationen, pump inkopplas direkt till uttaget...och har nu gått utan problem i över ett dygn...
Så bra då !!! Jag meddelade Transmekano detta.
Om ni nu trodde att inget mer kunde hända så trodde ni helt fel!
Jag ska ju byga ut altanen över poolen och började igår att ta bort ett räcke som vätter mot poolen. Jag använde en typ av gummi-/plasthammare och slog loss spjälorna ur räcket. Det gick mycket bra ända tills jag skulle ta loss sista spjälan...
Jag tog i med hammaren och klappade till. Sedan lossnade hammarhuvudet från skaftet

och for som en projektil rakt på ...ja, tro det eller ej: Rakt på sandfiltret och slog av manometern från ventilen!!

Jag skulle inte kunna träffa den om jag så siktade på den !! Det sprutade vatten och jag skyndade mig att slå av pumpen.
Beställde en ny manometer och hämtade en nippel för att skruva i manometerns ställe så länge.
Vad kommer härnäst???

Någon sa att jag borde lyda "tecknen": Jag kanske inte ska ha en pool??
Over and out.