Nu blev det så att jag lade plast mellan stenmjölet och mattan, dvs. mattan överst.
Plasten kommer jag att vika upp mot poolväggen en liten bit och tejpa med vävtejp. Detta gör att jag kapslar in mattan under poolen och undviker markfukt och/eller ovanifrån kommande vatten som kan blöta ner mattan. Rätt eller fel? Det lär visa sig med tiden...
Jag har en annan fråga: Har någon av er råkat ut för att linerlåslisterna, stabiliseringsskenorna och toppskenorna varit för långa för poolväggens längd?
I min värld har själva poolväggen en fast, bestämd längd oavsett om man lägger ut den på marken i sin fulla längd eller gör en cirkel av den. I och med att den är av plåt så kan man inte töja den heller.
Jag ringde importören och fick veta att man var tvungen att kapa till den sista linerlåslisten och stabiliseringsskenan till lämplig längd. Så gjorde jag också.
När jag nu ska montera toppskenan så är också den för lång!

Den är ju specialtillskuren och har förstansade hål ! Ska jag nu behöva kapa denna också och göra nya hål för att få ihop poolen? Ska det inte passa det som hör till poolen? Kan jag ha gjort något fel som jag inte förstår?
Jag bifogar också några bilder på hur arbetet fortskrider.
Det har hänt mycket idag och vi hann lägga linern före regnet

Jag lyckades inte få linern helt slät. Jag läste någonstans på forumet att någon hade en helt slät liner. Troligen berodde det på att solen lyste med sin frånvaro och det kalla vattnet hjälpte inte heller till...
I morgon fortsätter arbetet med ett samtal med importören och förmodligen en tillkapning av toppskenan. Därefter fortsatt uppfyllning av poolen, montering av skimmer, belysning m.m. Jag hoppas på sol. Det är roligare då...