Räkna med att du kan värma upp den med kanske 1-3 grader/dygn, mindre ju kallare det är ute, så vinsten med att bara värma mot helgen blir rätt liten, det kostar för övrigt inte så mycket att värma en pool med en poolvärmepump, (typ 20 kWh/dygn) så vill du spara pengar finns det annat att satsa på i så fall.
Pelago har så vitt jag kan förstå en on/off-kompressor, den Bonum har en varvtalsstyrd.
Den dyrare har sannolikt lite högre verkningsgrad, och går antagligen lite tystare när måltemperaturen är uppnådd och kompressorn varvar ned.
Man brukar sällan i efterhand ångra att man köpte en bättre produkt, men det där är ju en fråga om ekonomi och vad som är möjligt i det enskilda fallet.
Att till en pool ha en on/off-värmepump eller varvtalsstyrd tycker jag har rätt lite betydelse, skulle tro att de där varvtalsstyrda går rätt ofta på full effekt även om de ska kunna variera effekten.
Anledningen? Vattentemperaturen varierar väldigt långsamt, så det är svårt att bygga en reglering som styr varvtalet baserat på bara någon tiondels grad hit och dit.
Jag misstänker att regleringen allt som oftast är rätt grov och att de går antingen på lägsta effekt eller på max effekt.
Fördelen med en on/off är att den från tid till annan är helt tyst.