Som en skänk från ovan så kom nog sista chansen i augusti till att pressa/testa systemet!
Har varit sol hela morgonen, och då försover jag mig

Well, fick i allafall en mätpunkt innan molnen hopade sig:
Kl. 10.30. 20°C lufttemperatur, full sol, 36.5°C i poolen, 35.9°C "output".
0.125 l/s vattenflöde; alltså -300W...kylfläns

Undra hur bra linern för 799kr mår av dessa temperaturer...

Och undra vadtusan poolvärmepumpen håller på med? 34°C står det i poolvärmepumpsdisplayen (inkommande vatten) och mäter jag med lab-probtermometern, så skottar den upp poolvattnet från 36.5°C -> 38.0°C med 3028 L/h filterpump! (verkligt flöde drygt 1200 L/h ≈> 2100W)
Har kollat att inlopp/utlopp för respektive system blandas/separeras ordentligt, och har dubbelkollat att poolen har homogen temperatur.
Har även isolerade slangar, så tempen ska ej hinna falla 1.5-2.5°C på vägen till poolvärmepumpen... skumt!
Kanske får prova att resetta poolvärmepumpen?

Nedan ser ni en bild på den tillfälliga testuppställningen, samt temploggen från RAPT pill (wifi-pooltermometer), som förvisso stämmer mer överrens med poolvärmepumpens termometer än lab-probtermometern.
Men lab-probtermometern stämmer väl med alla analoga termometrar jag har, men samtidigt mäter dom ju endast ytvattnet, och kostar 49kr/st..
Kanske läge att kalibrera om lab-probtermometern.. får en till lab-probtermometer levererad i veckan, kan korskalibrera då.
#PAGING Rickard, skulle man slunga alla termometrarna i luften?

Edit: Nu 12.00 nådde poolvärmepumpen måltempen 35°C och stängde av sig, och RAPT pill indikerade 34.6°C, samstämmigt!
Ska nog lusläsa manualen till LT101-termometern...den är nog lite off... RAPT pill är ju en rätt så fin bryggeritermometer i grunden, så den må vara värmetrög, men ger nog bra värden!