Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
https://www.energibutiken.se/sv/vibrationsdampare/368-vibrationsdampare-2-kg-till-89-kg-.htmlKanske hårdhet 2 eller 3 borde koppla bort buller från marken i alla fall.Själva pumpen, och det är pumphuset som flexar, skulle jag klä med någon form av bullerdämpande matta som jag limmade fast med kontaktlim, det minskar risken för att du minskar kylningen på elmotorn så mycket att den går för varm.
Bäst isoleringen är helt klart att låta pumpen gå långsammare. Måste säga att en investering i en iSaver+ eller motsvarande får stor effekt på ljudet och ekonomin. Är inne på min andra säsong med Isaver och har sparat ca 2000kwh.. Sen är pumpen mycket tystare med. Man kan ställa den i olika tidsscheman eller styra den med en extern brytare..
När det redan är en stickkontakt så är det bara att dra ut den och koppla in emellan.Vilket flöde som din värmepump kväver är svårt att veta utan mera fakta. Man får kolla i databladet. Viktigaste är att det är stort nog så att vattnet hinner ta undan all effekt som värmepumpen ger. Själv så ökar hasigheten på min poolpump när värmepumpen ger hög effekt, annar går den alltid på minimum. Förbrukningen på pumpen är då 56w istället för 750w
Jo värmaren har ju en flödesvakt , så när du stänger pumpen slår den av när det inte kommer vatten , har dock aldrig stött på en flödesvakt som går att justera ! det är i princip en vanlig mikrobrytare med ett spröt ner i inkommande vatten , antigen är den sluten eller i från , inget som ger något kalibrerat flöde