Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vem är det som kommit på tanken att frigolit suger upp vätska ?Det är rent nonsens.
Citat från: Gustavsson skrivet juni 30, 2007, 23:01:28:28 Vem är det som kommit på tanken att frigolit suger upp vätska ?Det är rent nonsens.Frigolit finns i olika kvaliteter. Jag vet av egen erfarenhet att en del frigolitet tar till sig vatten. Det var i ett sammanhang där det inte spelade någon roll men använder man frigolit som isolering spelar det roll.Att kategoriskt säga att frigolit inte tar till sig vatten eftersom det inte gjorde det på min bakgård är missvisande.
Frigolit finns i olika kvaliteter. Jag vet av egen erfarenhet att en del frigolitet tar till sig vatten. Det var i ett sammanhang där det inte spelade någon roll men använder man frigolit som isolering spelar det roll.Att kategoriskt säga att frigolit inte tar till sig vatten eftersom det inte gjorde det på min bakgård är missvisande.
Och tack vare alla inlägg här så blir det isolering även på min träpool. Jag har kvara sedan putsen på huset så jag behöver bara köpa 12 st till. På byggmax blir det ca 360kr för 50mm.//H
Borde det inte funka med S80 om man kör med stenmjöl på isoleringen och paddar?