Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Maffe skrivet juni 25, 2007, 19:31:02:02 Det mest intressanta skall bli när ja får igång min värme, det är då besparingen kommer.Enligt mina beräkningar........Om jag fattat rätt så spar man mer (pengar) utan värme. Men det blir kallt å bada.Man det är väl värmen du vill spara i poolen. för att få varmt å gott.
Det mest intressanta skall bli när ja får igång min värme, det är då besparingen kommer.Enligt mina beräkningar........
Väggarna isolerade med Thermoreflekt 8mm. Väger ingenting. (Funkar bara dock på ovanmarkpool.)
Citat från: poolnisse skrivet juni 25, 2007, 22:57:54:54 Väggarna isolerade med Thermoreflekt 8mm. Väger ingenting. (Funkar bara dock på ovanmarkpool.) Varför skulle det bara fungera för ovan markspool?
Men på hussidan vet man sedan bra länge att husen som har träreglar med frigolit utanför och sedan nätat för att sedan sprutahuset är fuktskadade allihopa typ 95% eller något.
Citat från: jjboy skrivet juni 26, 2007, 00:39:15:15 Citat från: poolnisse skrivet juni 25, 2007, 22:57:54:54 Väggarna isolerade med Thermoreflekt 8mm. Väger ingenting. (Funkar bara dock på ovanmarkpool.) Varför skulle det bara fungera för ovan markspool?Bärigheten är noll i materialet så när man återfyller blir den nog bara någon mm tjock/Johan
Johan pratar om dränering, vilken fyllning ska man ha runt poolen tycker ni?Jag har velat fram och tillbaka. Jag var först inne på singel så att det skulle dränera riktigt bra och även inte få tjäle, men det står ju inte emot kraft så bra. Lite för rörligt så att säga så jag är rädd för att poolen inte ska få tillräcklig motkraft.Nu är jag inne på 0-18, bra dränering ändå och bra motkraft.Hur ha ni andra gjort?//Henrik