Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,jag har inte upplevt problemet du beskriver men mina tankar om det kanske hjälper något.Att kalibrera mot 468mV eller 465mV bör inte spela någon roll.Men din sensor ser inte rätt ut. Det ska sitta ett skydd runt själva sensorn, din är blottad. Jag är rädd att den kan ha skadats vid hantering, dessa sponsorer är extremt ömtåliga och ska hanteras enligt tillverkarens anvisningar. ”Nålen” på sensorn får inte röras stötas emot eller liknande, sensorn ska förvaras i vätska när du inte har den anslutning, den ska alltså inte förvaras torrt under vinterstägning tex.Utan att veta mer gissar jag att målen är skadad och därmed är sensorn kortsluten, mitt råd är att beställa en ny att ersätta med. Du bör inte få detta felmeddelande annars.
Kolla med svenska butiker om de kan skicka, det kan hända att de har någon reserv hemma även om de inte finns i deras web-shop.
Zodiac har tre modeller av samma maskin. Expert, Perfect och Clever. Inuti är de exakt samma men de säljs på olika marknader och har ett annat utseende. Jag har Perfect men det beror på att jag köpte mina i Tyskland.
Du får testa dig fram till vilken inställning som passar dig. Jag har 660mV som börvärde jag har sett att vissa ligger uppemot 800mV.Om jag vore dig skulle jag först mäta fritt och bundet klor samt pH med ett annat instrument. Dubbelkolla med Zodiacen att pH stämmer. Jag kör med pH7,3. Sedan kollar du att du kan hålla ca:750mV utan att du förbrukar jättemycket klor och syra. Känn på väggarna i poolen om det är halt som om det vore något medel på bör du köra boost-funktionen och höja ca 50mV. Om allt är bra kan du sänka ca20mV avvakta ett par dagar och gör om proceduren. Jag kom ner till 600mV om tyckte väggarna blev lite hala efter runt två veckor höjde sedan till 660mV efter Boost sedan har allt varit bra i fyra år.Ju renare ni som badar är när ni hoppar i desto lägre kan du gå. Om man inte är så noga alls, vill hoppa i direkt efter hårt arbete i trädgården utan dusch eller har barn under 10år får man nog ligga på 800mV+