Hej!
Jag skulle rekommendera er att köpa er en vakt för precis samma sak har hänt mig, dvs att filtret spruckit. Detta har hänt två gånger och vid backspolning. Första gången fick jag en ny "bunke" dvs inte ett helt nytt filter och även den sprack som sagt.....
Vidare till det mer tragiska i det hela så förstördes hela mitt garage då inkommande (slang från pumpmatningen) släppte..... anledningen var att klämringen gått av

och slangen hoppat från filtret. Jag vaknade på morgonen och tyckte att det var lite vatten i poolen... ni kan själva gissa vart allt vatten tagit vägen..... jag har filtret i mitt garage kan jag komplettera med!

Folksam hanterade det bra tack och lov...

Nu fick jag tyvärr inget nytt filter då de bytt och jag orkade inte tjata mera så jag köpte ett annat från en annan leverantör.
Vidare så är jag inne på min andra Julongpump, vad som tycks hända är att de börjar låta något förj....igt och förra sommaren (med andra pumpen) så kom grannen över och nämnde det lite "snällt".
Får se hur jag gör i år, men jag ledsnade förra säsongen och fyllde hela pumphuset med isolering, vilket inte alls är bra, men det räddade mig säkert från att inte vara kandidat till TV-programmet grannfejden.....