Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m  (lĂ€st 45651 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Phyxius

Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« skrivet: juni 05, 2007, 22:57:11:11 »
DĂ„ startar Ă€nnu ett poolbygge! Har lĂ€nge vart en "silent member" hĂ€r pĂ„ poolforum. Har lĂ€st Ă„tskilliga timmar hĂ€r och verkligen sonderat terrĂ€ngen och nu Ă€r det funderat fĂ€rdigt. Poolen Ă€r bestĂ€lld idag och det blev en Storpool frĂ„n J&F 5,5m i diameter och 1,32m djup. Skall delvis grĂ€vas ner och sedan dĂ€ckas in i ca 100kvm trĂ€dĂ€ck med tillhörande uterum. Hade tĂ€nkt att dokumentera mitt bygge med bilder och beskrivning i denna trĂ„d allt eftersom bygget fortlöper. Planerar att göra allt sjĂ€lv inklusive grĂ€vning och markarbete. FĂ„r ta och damma av lite kunskaper inom Ă€mnet dĂ„ jag jobbat i markbranschen för LÄNGE sen och Ă€ven konsultera min bror dĂ„ och dĂ„, som fortfarande jobbar dĂ€r. FĂ„r hem grĂ€varen pĂ„ fredag om allt gĂ„r som det ska (ska man lĂ„na gratis sĂ„ fĂ„r man va lite flexibel med tidpunkten) sĂ„ dĂ„ tar jag första spadtaget för sommaren roligaste och förmodligen jobbigaste projekt. Ska ta lite före-bilder och lĂ€gga ut imorgon hade jag tĂ€nkt sĂ„ ni fĂ„r se hur det ser ut.  ;)
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. VÀrmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad spike

• Expert
  • Stad/land: HallandslĂ€n/Rydöbruk
  • Antal inlĂ€gg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfĂ„ngare
    • Visa profil
    • "Min trĂ„d pĂ„ forumet"
SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #1 skrivet: juni 06, 2007, 06:24:52:52 »
 O0 Bilder e alltid roligt  O0

Utloggad Phyxius

« Svar #2 skrivet: juni 06, 2007, 10:53:36:36 »
DĂ„ Ă€r det vĂ€l bĂ€st att jag lĂ€gger ut lite bilder dĂ„. Har börjat ta ner hĂ€cken som Ă€r ivĂ€gen för hela projektet. Kom bara halvvĂ€gs igĂ„r för sen kom min sambo och sa att vi skulle gĂ„ över till grannen. Aldrig fĂ„r man dĂ„ jobba   ;)

HalvfÀrdig SketchUp model men det ger kanske en liten uppfattning om hur det Àr tÀnkt

Idag sĂ„ ska jag ta bort hĂ€cken samt försöka lista ut var min fiberkabel ligger pĂ„ tomten. Den gĂ„r nĂ€mligen in i huset precis dĂ€r jag har tĂ€nkt ha poolen. Är inte sĂ„ sugen pĂ„ att grĂ€va av den.  :-\

Utloggad mrcaspian

• Expert
  • Stad/land: Hyltebruk, Halland
  • Antal inlĂ€gg: 175
  • MĂ„nga timmar senare
    • Visa profil
    • VĂ„rat poolbygge
« Svar #3 skrivet: juni 06, 2007, 16:36:27:27 »
Bilder vill vi se frÄn hela bygget. HÄller sjÀlv pÄ med en likadan pool som Er.
Det Àr sÄ skönt att bada nu.
Pool: J&F 5,5x1,32. 16 m2 PrimastarsolfÄngare.
VÀrmevÀxlare mot vedeldad acc.tank 1700 lit.
http://www.hallqvisthylte.se
http://mrcaspian.jalbum.net/Poolbygge%202006-2007/

Utloggad Phyxius

« Svar #4 skrivet: juni 08, 2007, 23:22:27:27 »
Ja dĂ„ var dag ett av bygget avverkad. Eller... dag Ă„ dag... det blev vĂ€l mer en kvĂ€ll eftersom jag jobbade hela dagen och inte kom hem förrĂ€n vid 16-tiden. Fick grĂ€varen levererad ca 16:30 sĂ„ dĂ„ var det bara att köra igĂ„ng. SvĂ€rfar rattade grĂ€varen och jag sprang med skottkĂ€rran och fyllde ut lite mot bĂ€cken som rinner vid tomtgrĂ€nsen. UpptĂ€ckte nĂ€mligen att jag hade ett vĂ€dligt tjockt lager matjord pĂ„ poolplatsen som jag tyckte var onödigt att slĂ€nga bort. Imorgon bitti kommer en hjullastare och hjĂ€lper till och bĂ€r bort resterande massor som jag bara vill bli av med. Finns dock mer matjord kvar att ta bort men den behöver jag inte sjĂ€lv men en granne var snabbt framme och anmĂ€lde sig som frivillig.  ;D HĂ€r kommer lite bilder frĂ„n dagens aktiviteter.

SvĂ€rfar rattar grĂ€varen med "van" hand. Fick vara lite pĂ„ min vakt nĂ€r han svinga skopan  ;)

Skrapat ihop all resterande matjord som skall köras bort imorgon. Under matjorden finns blĂ„lera  :-\

Fick lÄna laser av min bror. OvÀrdeligt hjÀlpmedel! Sovrumsfönstret pÄ vid gavel för att vÀdra ut lite vÀrme. Det Àr varmt i Norrland nu!

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 4
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: juni 09, 2007, 22:47:27:27 »
Vilken underbar baksida ni har att anlĂ€gga pool pĂ„!!! Öppet o fritt. O0
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad Phyxius

« Svar #6 skrivet: juni 09, 2007, 23:18:46:46 »
Fia: Ja, den Ă€r verkligen kanonfin! Har vĂ€l sol mot lĂ„ngsidan pĂ„ huset frĂ„n 10 pĂ„ morgonen och i stort sett resten av dagen. PĂ„ andra sidan bĂ€cken Ă€r det bara Ă„krar och Ă€ngar sĂ„ insyn Ă€r det inte att tala om  O0

Och nu Ă€r dag tvĂ„ av bygget avklarad. Fick som sagt hit en hjullastare idag och dĂ„ gick arbetet VÄLDIGT mycket fortare. LĂ€rpenning nummer ett Ă€r alltsĂ„: AnvĂ€nd inte smĂ„ maskiner för att dom förstör din tomt mindre och ger mindre arbete i form av Ă„terstĂ€llning. AnvĂ€nd riktiga maskiner sĂ„ gĂ„r det fortare totalt sett Ă€ven om du fĂ„r Ă„terstĂ€lla en del grĂ€smatta. Idag fick jag hjĂ€lp av svĂ€rfar, Mattias och Mats. VĂ€ldigt mycket vĂ€rt och dom Ă€r definitivt vĂ€lkommen att bada nĂ€r dom vill. En annan av dagens hjĂ€ltar Ă€r lastbilschauffören som kom med 13 ton makadam och 13 ton stenmjöl idag. FrĂ„gade honom lite skĂ€mtsamt om han inte vill kastbyta det mot typ 30 ton lera. "Vill du bara bli av med det eller?" var svaret. Absolut svarade jag snabbt sĂ„ han fick lĂ„na hjullastaren och lastade bĂ„de bil och slĂ€p full med lera och andra "skrotmassor". Helt otroligt bussigt. Nu Ă€r i alla fall gropen och avloppen ner till bĂ€cken grĂ€vt fĂ€rdigt och imorgon Ă€r tanken att drĂ€nering, makadam, isolering och stenmjöl ska pĂ„ plats. Har tyvĂ€rr inga bilder frĂ„n dagens bygge dĂ„ min sambo hade kameran pĂ„ möhippa idag, men svĂ€rmor tog lite bilder som jag ska ta och lĂ€gga in nĂ€r jag fĂ„r dom.

Hoppas att ni tycker bygget Àr intressant att följa. Jag har följt mÄnga fina byggen hÀr pÄ Poolforum och dom har gett mig mycket inspiration och en hel del lÀrdom. O0

Utloggad Bidda

• Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: HĂžnefoss, Norge
  • Antal inlĂ€gg: 1359
  • Den som har flest prylar nĂ€r en dĂžr -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
« Svar #7 skrivet: juni 10, 2007, 23:54:10:10 »
........Hoppas att ni tycker bygget Àr intressant att följa......

Vi henger med..... 8)

Utloggad Phyxius

« Svar #8 skrivet: juni 11, 2007, 05:45:02:02 »
Ja dĂ„ har första poolbyggarhelgen klarats av. Är riktigt nöjd med hur mycket vi fick gjort i helgen. Underarbetet Ă€r i det nĂ€rmaste klart. Bara stenmjölet som ska paddas ihop och jĂ€mnas av till rĂ€tt höjd som Ă„terstĂ„r innan poolen kan börja monteras. Om allt fungerar som det ska sĂ„ blir det förmodligen poolmontage nĂ€sta helg. Blir inte nĂ„got jobb gjort dom nĂ€rmaste dagarna heller dĂ„ jag befinner mig pĂ„ resande fot med jobbet. HĂ€r kommer lite bilder frĂ„n söndagens aktiviteter.

Mattias hjĂ€lp med hjullastaren var verkligen ovĂ€rderlig. MĂ„ste nog hitta nĂ„gon Singel Malt till honom pĂ„ Taxfreen i veckan  O0

Utloggad Bidda

• Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: HĂžnefoss, Norge
  • Antal inlĂ€gg: 1359
  • Den som har flest prylar nĂ€r en dĂžr -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
« Svar #9 skrivet: juni 11, 2007, 08:02:42:42 »
 O0 ....hvordan gikk det med fiberkabelen ble den uskadet?

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme