Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Ovanför vattenlinjen har du inte någon desinfektion. Prova med att spraya upplöst klor på ytorna.Gnugga med en svamp efter några minuter. Borde försvinna ganska lätt om det är det nedan?Glöm inte att skölja med vatten.Kan vara det som man i USA kallar senapsmögel?Ser inte ut att vara pollen. Vidare inte heller järn som oxideras av kloret.
Läste på om senapsmögel. Den är klorresistent och verkar angripa poolen även under vattnet. Det här är väldigt tydligt enbart ovanför vattenlinjen så jag tror inte på senapsmögel. Vi provade med Nitor Allround wipes vilket fungerade förvånansvärt bra. Osäker på hur bra det är att använda de i poolen men det fungerade och dukarna blir alldeles gula efteråt.
Okej, så du misstänker fortfarande senapsmögel?Den tillhörande borsten fungerade mycket dåligt tyvärr. Kanske tillsammans med upplöst klor, det har jag inte testat.Tittar man noga på linern så ser man detta som tvärgående gula tunna linjer (på diagonalen). Ser väldigt märkligt ut men jag misstänker att det har att göra med hur linern ser ut på mikronivå och att dessa tar fäste i dessa "skåror" först.Om vi ponerar att detta är senapsmögel, kan man då hoppas på att det försvinner med idoga tvättande eller är det mer hopplöst än så?
En duk utan desinfektion tar bara bort det yttersta lagret. Har du desinfektion och mekaniskt bearbetar ytan får du mycket bättre effekt. Detta kan behövas upprepas ett antal gånger under någon vecka.