Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ha koll på grävning och återfyllnad. I mitt fall drog det iväg till 175k.Grunden var inte den bästa men priset? Se till att få ett fast pris på grävningen.Vidare se till att du har isolering kring poolen. kostnaden är obefintlig.Roger
Absolut!Grävningen står jag lite i valet och kvalet, brorsan kan köra grävare och vi har hittat en att hyra över helgen för ca 5500kr (8,5ton).Är väl mest om man skulle stöta på storastenar som det skulle kunna vara värt med att ta hit en entrepenör istället.Där är ju faktiskt en av fördelarna med RF poolen att den kräver inte återfyllnad så därför kanske man kan vara lite "sparsam" på det? Isolering kommer absolut göras oavsett val av pool.
Känner man sig trygg med sin anställning så är det väl bara bra om man investerar för att hålla ekonomin igång kan jag tycka.Tror man sig bli arbetslös blir det ju en annan sak.När det gäller avloppet skulle jag nog ringa kommunen och höra vad de säger.Jag tror att det är såhär:Du äger den del av avloppsledningarna som är på din egen tomt, skulle det krävas utbyte eller liknande så står du själv för hela kostnaden, lite beroende på hur mycket detta oroar dig så kanske man skall dra om rören innan, speciellt om du har gamla betongrör kan det vara bra att uppgradera nu.Att bygga själv i dessa tider av karantän kan väl annars vara helt OK, då håller du dig ju hemma så mycket som möjligt.En tanke i linje med detta är ju då också att köpa kompletta poolpaket där precis allt ingår, utom eventuellt trallvirke och sånt som man bättre handlar lokalt.Eller i vart fall att man köper nåt som gör att man behöver åka så sällan som möjligt till olika butiker för att handla.