Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Jag har tyvärr ingen ide om hur du får lös pumpen MEN jag har "kanske" en pump liggande som du kan få köpa för en spotstyver jmf med en ny. Jag sparade nämligen pumpen från mitt bubbelbadkar när jag kastade ut badkaret förra hösten. Badet var inte mer än 5 år gammalt och pumpen har garanterat inte mer än 20 tim total drifttid på de åren. När jag tog lös pumpen såg jag att det är en likadan pump som är vanliga i spabad. Blev liksom inte använt så mycket då jag skaffade ett spabad bara en kort tid efter bubbelbadkaret installerades. Jag kan kolla (och ta lite foton) på pumpen så vi ser om den kan passa, om du är intresserad?/Urban.
Utan att vara något proffs utan bara en enkel killgissning nu men skulle det vara jag skulle jag bara ta en kniv och skära bort isoleringen för att sedan byta pumpen sen när allt är klart skulle jag spruta på nytt PUskum som isolering så är det mer eller mindre återställt iaf.Men som sagt säger inte att det är rätt sätt att göra det på men det är så jag hade gjort iaf
Hej! Vet du vad det är för märke/modell/hp?Du kan ju avvakta tills att jag fått loss pumpen. Men om jag får det och den passar kan det ju vara intressant.
Tack Telekiter, får dock passa på den då det är fler variabler som inte stämmer. Mått och hp tex. Tack ändå.