Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: Byta pump på Camargue spa (Denform) - tips  (läst 1320 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asp

SV: Byta pump på Camargue spa (Denform) - tips
« Svar #10 skrivet: september 15, 2019, 12:09:49:49 »
Telekiter, har du någon tanke på vad man ska köpa för pump då om man ska köpa en bättre? Det var väldigt tight monterat i spat så om något mått är annorlunda blir det betydligt svårare arbete.

Yes, jag ser att röranslutningarna inte ligger i rätt linje med min pump och det lär nog va lite jobb att fixa det. I övrigt tror jag inte det vore nått problem att använda min pump. Alltså övrig montering är inget problem fixa. Fast om du ändå ska byta pump och montera en ny så lägg på någon tusing till på det pris du sett och köp en pump av bättre klass direkt  :)

/Urban.

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad Telekiter

« Svar #11 skrivet: september 16, 2019, 11:06:33:33 »
Telekiter, har du någon tanke på vad man ska köpa för pump då om man ska köpa en bättre? Det var väldigt tight monterat i spat så om något mått är annorlunda blir det betydligt svårare arbete.

Tyvärr  :-\ du borde nog fråga en försäljare så alla måtten blir rätt. Främst att röranslutningarna passar då.

/Urban.

Utloggad Asp

« Svar #12 skrivet: oktober 05, 2019, 08:53:10:10 »
Nu är det bytt och klart (för någon vecka sen).

Utloggad Mr.Beard

« Svar #13 skrivet: november 03, 2019, 08:57:58:58 »
Tjenare.

Hur gick det med El kabeln?

Fick du tömma spabadet först?

/Kalle

Utloggad Asp

« Svar #14 skrivet: november 03, 2019, 13:35:31:31 »
Jag tömde spat för jag tänkte ändå göra vattenbyte. Det finns två ventiler (röda handtag) som man kan stänga av för att byta tex pumpen. Har bara sett ett av dom och det behöver man nog något verktyg för att komma åt, sitter inte bra till.

Angående elen så skruvade jag loss den från gamla pumpen och skruvade dit den på nya. Det är inte svårt men om du ska göra det så gäller det att du vet vad du gör.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på SPA med kvalitet.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Use CS Theme